היקף יצוא ענף "עשה זאת בעצמך" הסתכם בשנת 2007 ב-1.7 מיליארד דולר

38 חברות ישראליות יציגו בתערוכת"פרקטיקל וורלד" שנפתחת היום בגרמניה


00:00 ,09.03.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

38 חברות ישראליות יציגו בתערוכת"פרקטיקל וורלד" שנפתחת היום בגרמניה
 
לדברי יחיאל (חיליק) אסיה, מנכ"ל מכון היצוא, תחום ה"עשה זאת בעצמך" (DIY)  נמצא בצמיחה מואצת בעולם וזאת בעקבות הארכת שעות הפנאי והתקצרות שבוע העבודה, סופי שבוע ארוכים וביסוס המודעות לתועלות שכרוכות בשיטת "עשה זאת בעצמך"', כאשר תוכניות הטלוויזיה מובילות בהגברת המודעות לכך.
 
38 חברות ישראליות ישתתפו בתערוכת "פרקטיקל וורלד" שתפתח היום בקלן, גרמניה ותתקיים בין התאריכים 12-9 במארס 2008. בתערוכה, הנחשבת למובילה בתחום, יציגו 3,500 חברות מ-56 מדינות. מכון היצוא מקים בתערוכה ביתן לאומי  וביתן נוסף בדגש על חדשנות עיצובית וטכנולוגית, בהשתתפות 16 חברות. לקידום ולחשיפת הביתן הלאומי וביתן החדשנות הוזמנו כ-1,000 מפיצים וקניינים של הרשתות המובילות בתחום באירופה לביקור בביתן ולקבלת פנים.
 
בשני העשורים האחרונים הצמיחה בענף "עשה זאת בעצמך" בישראל היתה מואצת ביותר והיא דורגה מיד לאחר תעשיית ההייטק. בשנת 2007 ייצא הענף מוצרים ישראליים בהיקף של למעלה 1.7 מיליארד דולר. 78% מהייצוא יועד לאירופה, 19% לארה"ב ו-3% לשאר העולם. חלקם הגדול של המוצרים שווקו כמותגים פרטיים עבור רשתות קמעונאיות מובילות עם שמות מותג עולמיים כמו: Stanley ו-Black & Decker.
 
לדברי אסיה, יעדי הייצוא של הענף השנה מתמקדים בשווקים החדשים שנפתחו במדינות מזרח אירופה וברוסיה. במדינות אלה נרשמת צמיחה גדולה, שבאה לידי ביטוי בפתיחת רשתות אירופאיות. כן יימשכו מאמצי השיווק לשוק האמריקני, שהוא הגדול בעולם.
 
קרולין נווה, מנהלת פתוח עסקי של ענף ה-DIY במכון היצוא, מסרה כי היתרון היחסי של תעשיית ה"עשה זאת בעצמך" הישראלית בעולם נובע מהחדשנות העיצובית והטכנולוגית של המוצרים. מכאן הדגש ששם מכון היצוא על מוטיב החדשנות הישראלית בתערוכות הבינלאומיות.