היצוא היבשתי של ישראל למצריים עלול להיעצר, בשל מחלוקת על הוצאות האש"ל של בקרית הגבול

היצוא היבשתי של ישראל למצריים עלול להיעצר כליל בשל מחלוקת מגוחכת על הוצאות כלכלה והסעות של בקרית הגבול בניצנה. כך מסר משה נחום, ראש אגף סחר חוץ בהתאחדות התעשיינים. מדובר במחלקות בין משטרת ישראל לבין רשות שדות התעופה על מימון


00:00 ,22.05.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
היצוא היבשתי של ישראל למצריים עלול להיעצר כליל בשל מחלוקת מגוחכת על הוצאות כלכלה והסעות של בקרית הגבול בניצנה. כך מסר משה נחום, ראש אגף סחר חוץ בהתאחדות התעשיינים.

מדובר במחלקות בין משטרת ישראל לבין רשות שדות התעופה על מימון הוצאות הכלכלה וההסעות של בקרית הגבול.
יצוין כי בשנת 2002 עמד היצוא הישראלי למצריים על 26 מיליוני דולרים, מרביתו דרך היבשה.

נחום מסביר, כי לאחרונה הוחלט במשטרת ישראל לשנות את נוהל העבודה הקיים מזה שנים במסוף ניצנה, ואשר איפשר ביצוע ביקורת גבולות של הנהגים הישראליים העוברים לצד המצרי, באמצעות העברת פרטיהם למסוף רפיח המצרי וקבלת האישור משם. כך, היו עד היום חוצים הנהגים הישראליים את הגבול אל שטח המסוף המצרי, שם הייתה מתבצעת העברת הסחורות למשאיות מצריות, ע"י עובדי המסוף המצרי.

לפי הנוהל החדש שייכנס לתוקפו היום, לא יישלח יותר האישור ליציאה מהארץ של הנהגים הישראליים ממסוף רפיח לניצנה, אלא יינתן בניצנה ע"י בקרית משטרת הגבולות אשר תוצב במקום.

אך כאמור לא ניתן להציב את בקרית הגבול בניצנה, עד שלא תוסדר שאלת מימון האש"ל שלה, אותו מסרבת רשות שדות התעופה לממן. (יצוין כי רשות שדות התעופה מוכנה לממן את משכורתה של הבקרית בלבד).

כתוצאה מכך, הסחר הישראלי למצרים המבוצע דרך מסוף ניצנה – רפיח עלול להעצר כליל, שכן הנהגים הישראליים לא יוכלו לעבור למסוף רפיח בהיעדר אישור, ולהעביר שם את סחורתם למשאיות מצריות.

נחום מציין, כי להתאחדות התעשיינים הגיעו בימים האחרונים תלונות של מספר יצואנים, ביניהם תלונתו של מפעל נייר חדרה, המביעים חשש מהפסקת הסחר בשל מצב אבסורדי זה.

ראש אגף סחר חוץ בהתאחדות התעשיינים קרא למשטרת ישראל לפתור מחלוקת מגוחכת זו, או לחילופין לבטל את הנוהל החדש.