החשב הכללי וחברת מיקרוסופט חתמו על הסכם רישוי תוכנה בתנאים מיטיבים במשרדי וגופי הממשלה

לאחר מו"מ בין החשב הכללי לבין חברת מיקרוסופט נחתם בשבוע שעבר הסכם רישוי תוכנה בתנאים מטיבים לממשלה. כזכור, בסוף שנת 2003 החליט החשכ"ל, ד"ר ירון זליכה, לממש את זכות הממשלה לרכוש רישיונות לתוכנות מיקרוסופט שהשכירה החברה למדינה ולחדול לשלם לחברה דמי שכירות ש


00:00 ,25.04.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

החיסכון הכולל למדינה עשרות מיליוני ש"ח
 
לאחר מו"מ בין החשב הכללי לבין חברת מיקרוסופט נחתם בשבוע שעבר הסכם רישוי תוכנה בתנאים מטיבים לממשלה.
 
כזכור, בסוף שנת 2003 החליט החשכ"ל, ד"ר ירון זליכה, לממש את זכות הממשלה לרכוש רישיונות לתוכנות מיקרוסופט שהשכירה החברה למדינה ולחדול לשלם לחברה דמי שכירות שנתיים. ההחלטה הביאה לחיסכון של עשרות מיליוני שקלים על פני שלוש שנים (2002-2004).
 
במקביל, החל מו"מ בין הצדדים שנועד להביא להסכם חדש בתנאים טובים לממשלה לגבי משתמשים חדשים ובכך להמשיך את שיתוף הפעולה הפורה בין ממשלת ישראל וחברת מיקרוסופט.
 
במו"מ הצליחה הממשלה להוריד את מחיר הרישיון הבסיסי לחבילה חדשה בכ-13% וכן הסכימה מיקרוסופט כי הממשלה רשאית לרכוש חלקים מתוך החבילה הבסיסית ולשלם בהתאם את החלק היחסי. זאת במקום החובה בהסכם הקודם לרכישת חבילה מלאה. כמו כן, מיקרוסופט הסכימה כי המחיר המעודכן ישמר לממשלה מבלי שהאחרונה תתחייב על רכש מינימלי של רישיונות.
 
מנהל מינהל הרכש הממשלתי, מר אבי דור, הביע סיפוק מהתנאים שסוכמו וציין כי ההסכם מהווה המשך לשיתוף פעולה האסטרטגי בין הצדדים.