החשב הכללי ד"ר ירון זליכה למתכננים ולקבלנים: אין צורך להביא ידע מחו"ל - הידע הבסיסי מצוי בארץ

החשב הכללי במשרד האוצר, ד"ר ירון זליכה הודיע למהנדסים ולאדריכלים, כי הוא הורה לבטל במכרזים שמפרסמים משרדי הממשלה, את הדרישה להביא ידע מחו"ל כאחד התנאים לזכות במכרז. בארץ מצוי כל בסיס הידע אמר


00:00 ,23.06.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
החשב הכללי במשרד האוצר, ד"ר ירון זליכה הודיע למהנדסים ולאדריכלים, כי הוא הורה לבטל במכרזים שמפרסמים משרדי הממשלה, את הדרישה להביא ידע מחו"ל כאחד התנאים לזכות במכרז. בארץ מצוי כל בסיס הידע אמר. הוא הוסיף, כי יורה לפשט את המכרזים הממשלתיים ולפרק מהם את כל הסעיפים הבירוקרטיים. בעתיד כל הזמנה של מומחים וידע מחו"ל יחייב אישור מיוחד שלו.

זליכה הודיע על הקמת ועדה בין משרדית שבראשה יעמוד סגן החשב, גבי שוחט, אשר תטפל, בין השאר, בהקמת מאגר מתכננים מרכזי ומסירת עבודות תכנון על בסיס של איכות .

ד"ר ירון זליכה הופיע ביום עיון מקצועי מיוחד בנושא חידושי הארגון הבינלאומי לתכנון ופיקוח בענף הבנייה והתשתית FIDIC, שבו השתתפו נשיא פידיק העולמי, ריצרד קייל, והמנכ"ל דניאל אייברסון. יום העיון אורגן ע"י התאחדות הקבלנים והבונים בישראל, איגוד המהנדסים לבנייה ותשתיות וארגון המהנדסים והאדריכלים העצמאיים.

כל מנכ"לי החברות הציבוריות הגדולות, דוגמת מנכ"ל נתיבי איילון, מנכ"ל מע"צ, מנכ"ל רשות שדות התעופה והמהנדס הראשי של כביש חוצה ישראל, הדגישו באופן חד משמעי, את הצורך בבחירת מתכננים ויועצים על בסיס איכות בלבד, וללא תחרות כספית. זאת, מתוך שיקולים של שמירה על האינטרס הציבורי וקבלת המוצר הסופי הטוב ביותר.

המהנדס אלדד ספיבק, יו"ר ארגון המהנדסים והאדריכלים העצמאיים, היסב את תשומת ליבם של משתתפי יום העיון, כי מנכ"ל רכבת ישראל ומהנדסיה, לא טרחו להגיע ליום העיון, למרות שהם הוזמנו נוגעים בכל הנושאים שבהם דן יום העיון, ומשתתפיו באו למצוא להם פתרונות משותפים להרמת איכות והגינות התכנון וביצוע עבודות התשתית הלאומיות. ברכבת ישראל, אמר מהנדס אלדד ספיבק, כנראה יודעים כבר הכל ואין להם יותר ממי ללמוד, גם לא מנציגי התכנון העולמי.