החל מנובמבר יוגבל השימוש של עובדי משרדי הממשלה במכשירים סלולאריים וברכישת זימוניות

במסגרת מאמצי משרד האוצר להגביר את היעילות והחיסכון בהוצאות הממשלה החליט החשב הכללי, ד"ר ירון זליכה, על שינוי הכללים הנהוגים בדבר אופן הרכישה, השדרוג והשימוש במכשירי טלפון סלולארי ובזימוניות


00:00 ,18.10.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
במסגרת מאמצי משרד האוצר להגביר את היעילות והחיסכון בהוצאות הממשלה החליט החשב הכללי, ד"ר ירון זליכה, על שינוי הכללים הנהוגים בדבר אופן הרכישה, השדרוג והשימוש במכשירי טלפון סלולארי ובזימוניות.

יישומן של ההוראות החדשות יביא לחיסכון של כמה מיליוני שקלים בשנה במשרדי הממשלה בלבד ולחיסכון נוסף במגזר הציבורי הנוהג לאמץ את הנחיות החשב הכללי בהתאמה.

בהתאם להוראות, החל מיום ה- 1 לנובמבר 2004, אין לאשר שימוש בלתי מוגבל על חשבון המדינה במכשירי טלפון סלולארי למעט למספר מצומצם של נושאי תפקידים חיוניים כגון: שרים, מנכ"לים, דוברים וכו'.

במקביל הונחו החשבים במשרדי הממשלה להצמיד מכשירי זימוניות רק לבעלי התפקידים כאמור ובאישור הסמנכ"ל למינהל והחשב במשרד. האמור אינו חל על כוחות הביטחון ומערכת הבריאות לגביהם יקבעו כללים נפרדים בהמשך.

אישורים חריגים להוראה זו יינתנו רק על ידי סגן החשב הכללי. אישורים חריגים שניתנו בעבר, בטלים החל מיום כניסתה לתוקף של הוראה זו.

ההוראות הנ"ל מהוות צעד נוסף במערך צעדים כולל אשר נקט לאחרונה החשב הכללי, ד"ר ירון זליכה, שמטרתם הגברת היעילות של ההוצאה הממשלתית תוך אימוץ נורמות עסקיות מקובלות. החשב הכללי, ד"ר ירון זליכה, מסר בעקבות ההחלטה כי צוות קבוע בראשות סגנו הבכיר, מר אילן לוין, מונה על ידו לסרוק את סעיפי ההוצאה השונים בתחום הרווחה והנלוות לשכר במטרה לאתר מוקדי בזבוז נוספים.

בין הצעדים עליהם החליט לאחרונה החשב הכללי בעקבות עבודת הצוות הייתה ההוראה להקטנת תעריפי האש"ל בנסיעות לחו"ל בממשלה ב- 25%, זאת לאור פערים גדולים בין המקובל בממשלה לבין המקובל במגזר העסקי. הפחתת תעריפי האש"ל צפויה לחסוך למדינה כמה עשרות מיליוני שקלים בשנה.

צעדים נוספים בהקשר זה נמצאים בבחינה בימים אלו ממש. כן צפויות להתפרסם הנחיות נוספות בנדון אשר יישומן צפוי להביא לכדי חסכון נוסף של עשרות מיליוני שקלים בהוצאה הציבורית.