החל מה- 12 בדצמבר ייכנסו לתוקפן תקנות חדשות ליבוא מזון לארה"ב

כחלק מהנחיות המשרד האמריקאי לביטחון פנים להגברת הפיקוח על כניסת סחורות לארה"ב, הוציא לאחרונה מינהל המזון והתרופות האמריקאי (ה- FDA) תקנות חדשות הנוגעות לכניסת מזון לארה"ב. בתדרוך שנערך במשרדי ה - FDA בשבוע שעבר נמסר על תאריך יעד ה- 12 בדצמבר 2003


00:00 ,30.10.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
כחלק מהנחיות המשרד האמריקאי לביטחון פנים להגברת הפיקוח על כניסת סחורות לארה"ב, הוציא לאחרונה מינהל המזון והתרופות האמריקאי (ה- FDA) תקנות חדשות הנוגעות לכניסת מזון לארה"ב. בתדרוך שנערך במשרדי ה - FDA בשבוע שעבר נמסר על תאריך יעד ה- 12 בדצמבר 2003, כמועד בו יחלו לעכב בנמלים כל יבוא מוצרי מזון שיצרניהם אינם רשומים ב - FDA.

בעקבות אירועי ה- 11 בספטמבר חתם הנשיא בוש על ה- Bioterrorism Act (BTA) ("Public Health Security and Bioterrorism Preparedness and Response Act of 2002"). מטרת התקנה החדשה הינה להגן על אספקת המזון, כולל מזון המגיע מחוץ לארה"ב, מפני איומי טרור ביולוגי.

בתקנה קיימות כמה הוראות וביניהן חובת הרישום ( Registration of Facilities) אשר מחייבת חברות, מפעילים, סוכנים מקומיים או זרים אשר מייצרים, מעבירים, אורזים או מחזיקים מזון המיועד לצריכה של בני אדם ובעלי חיים בתוך ארה"ב, להירשם ב- FDA עד ל- 12 בדצמבר 2003 ולמסור כתובת לפניות בארה"ב. מטרת הרישום הינה להקים מאגר מידע מרכזי על כל מוצרי המזון הנמכרים כיום בארה"ב.

הוראה נוספת היא "ההודעה המוקדמת" Prior Notice on Importation of Food)) המחייבת את אותם הגורמים המבקשים להכניס מזון לארה"ב, לדווח במדויק ומראש על סוג וכמות הסחורה המועמסת העומד להישלח לארה"ב.

לתקנה החדשה עשויות להיות השלכות מרחיקות לכת על הגורמים המייבאים מזון לארה"ב. יצואניות מזון ישראליות אשר לא ימלאו אחר הוראות החוק עד ה- 12 בדצמבר 2003 עלולות להיתקל בקשיים רבים במהלך שחרור הסחורה בנמלי ארה"ב, ולהידרש לעלויות גבוהות בבדיקה, אחסון וימי עיכוב הקונטיינר בנמל עד לאחר הבדיקה.

פרטים על ההוראות החדשות וההנחיות לביצוען ניתן למצוא באתר ה- FDA בכתובת: www.fda.gov/oc/bioterrorism/bioact.html.

פירוט ההנחיות לגבי הרישום ב- FDA ניתן למצוא ב: http://www.cfsan.fda.gov/~furls/ovffreg.html.

ממינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת נמסר כי בשמונת החודשים הראשונים של השנה הסתכם יצוא המזון מישראל לארה"ב ב-92 מליון דולר, זאת לעומת 72.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב- 2002. עליה מרשימה של 26% ביצוא המזון לארה"ב.

פרטים נוספים לגבי תקנה זו ותקנות חדשות הנוגעות להכנסת סחורה לארה"ב ניתן לקבל באתר מכון היצוא הישראלי: www.export.gov.il או ישירות באגף המידע של המכון טל': 5142893/74 03.