החברה לביטוח סיכוני סחר חוץ: גידול של 30% בהיקף עסקאות יצוא מאושרות לביטוח

בשלושת הרבעונים הראשונים של 2002 העניקה החברה לביטוח סיכוני סחר חוץ (IFTRIC) אישורים עקרוניים להתנעת עסקאות יצוא ישראליות בהיקף של כ- 840 מיליון דולר, גידול של 30% בהיקף העסקאות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בה היה היקף האישורים כ- 640 מיליון דולר, כך אמר א


00:00 ,07.11.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
בשלושת הרבעונים הראשונים של 2002 העניקה החברה לביטוח סיכוני סחר חוץ (IFTRIC) אישורים עקרוניים להתנעת עסקאות יצוא ישראליות בהיקף של כ- 840 מיליון דולר, גידול של 30% בהיקף העסקאות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בה היה היקף האישורים כ- 640 מיליון דולר, כך אמר אורי ברנשטיין, מנכ"ל החברה לביטוח סיכוני סחר חוץ.
 
העסקאות שאושרו ממומנות באשראי לטווחים בינוני וארוך (שנתיים עד 10 שנים) ומתמקדות בתחומי ציוד התקשורת, ציוד רפואי, אלקטרוניקה, תעשיות ביטחוניות ופרויקטי תשתית. ההערכה היא כי מימוש עסקאות אלה יאפשר העסקת למעלה מ- 6,000 עובדים בתעשייה הישראלית.

לדברי ברנשטיין, ב- 2002 התמקדה החברה בעידוד היצוא לשווקים מתפתחים ולפיכך התפלגות האישורים למדינות הייתה: אוזבקיסטאן (18%), הרפובליקה הדומיניקנית (15%), סין (9%), קוסטה-ריקה (9%), ונצואלה (7%), אזרביג'אן (6%), פרו (6%), פיליפינים (5%), רומניה (5%), קרואטיה (5%), רוסיה (3%) ומדינות אחרות.

החברה הישראלית לביטוח סיכוני סחר חוץ (IFTRIC) מעמידה, בהתאם למדיניות משרד התמ"ס כלי סיוע מימוניים ייחודיים למדינת ישראל, המאפשרים ליצואנים הישראלים להתחרות בתנאים דומים לאלו הניתנים ליצואנים ממדינות אחרות בשוקי העולם. בהתאם למדיניות משרד התמ"ס, החברה שמה לה למטרה לאפשר ליצואן הישראלי להתמקד בפיתוח עסקיו בתחומי מומחיותו ולשחררו מהסיכון הטמון בהעמדת אשראי לטווח בינוני וארוך ללקוחותיו, בין אם מדובר בלקוח שהוא רשות ממשלתית ובין אם מדובר בלקוח מסחרי.

כלי הסיוע העיקרי שמעמידה החברה לרשות היצואנים הינו ביטוח אשראי לטווח בינוני וארוך הניתן על ידי המערכת הבנקאית ללקוחות היצואנים הישראלים, באופן שבו היצואן הישראלי מקבל את תמורת העסקה מייד עם אספקת הטובין והשירותים עליהם התחייב בעסקה, ללא תלות למועד החזר האשראי על ידי הקונה בחו"ל.

סך החשיפה של החברה בגין עסקאות יצוא ישראליות המבוטחות על ידה עומד על כ- 784 מיליון דולר. סיוע זה מאפשר ביצוע עסקאות יצוא ישראליות בהיקף של כ- 1.5 מיליארד דולר, על פי ההתפלגות האזורית המוצגת להלן:

החברה לביטוח סיכוני סחר חוץ: גידול של 30% בהיקף עסקאות יצוא מאושרות לביטוח

במסגרת יישום המדיניות המשותפת למשרדי התמ"ס והאוצר למציאת פתרונות כוללים ליצוא הישראלי תוך שיתופו באפשרויות המימון הגלובליות ובפרויקטים רב לאומיים, חתמה החברה לביטוח סיכוני סחר חוץ על הסכמי ביטוח משנה עם שני גורמים בינלאומיים רבי עוצמה: MIGA, ארגון השייך לבנק העולמי ו- ZURICH, אחת מחברות הביטוח הגדולות בעולם. במסגרת ההסכם עם MIGA, מומנה עסקת יצוא ישראלית בברזיל בהיקף של 100 מיליון דולר, בה ביטחה החברה הישראלית לביטוח סיכוני סחר חוץ את המרכיב הישראלי בעסקה. ההסכם עם Zurich, אחת מחברות הביטוח הגדולות בעולם, מאפשר ליצואנים ישראלים להשיג מימון מלא לעסקת היצוא.

לאור החשיבות הרבה והפוטנציאל להגדלת היצוא הישראלי הטמון בפעולות אלו, בכוונת החברה הישראלית לביטוח סיכוני סחר חוץ להמשיך במאמצים לחתימת הסכמים דומים עם גורמים בינ"ל נוספים.