הזדמנויות עסקיות לחברות מים מישראל בתורכיה

חברות ישראליות יוכלו להתמודד במכרז למתקן התפלה בעיר איסטנבול. תורכיה נחשבת לאחת משותפות הסחר החשובות של ישראל עם מחזור סחר הדדי של למעלה מ-2 מיליארד דולר


00:00 ,04.09.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

חברות ישראליות יוכלו להתמודד במכרז למתקן התפלה בעיר איסטנבול. תורכיה נחשבת לאחת משותפות הסחר החשובות של ישראל עם מחזור סחר הדדי של למעלה מ-2 מיליארד דולר
 
המצב הקשה והירידה מתחת לקו האדום חייבה ראשי ערים בתורכיה בהן אנקרה ואיסטנבול על הסתכלות חדשה לנושא ונקיטת צעדים מיידים בהן הקצבת מים, חינוך לחסכון במים וכו'. בצד האופרטיבי החליט בסוף השבוע ראש עיריית איסטנבול, קאדיר טופאש, על אישור תכניות לבניית מתקן התפלה בעיר שיספק סך של כ 350,000 מ"ק ביום ועתיד לכסות עד 15% מתצרוכת המים של המטרופולין.
 
בפגישה שקיים דורון אברהמי, הנספח המסחרי של משרד התמ"ת באיסטנבול, עם מנכ"ל חברת המים של איסטנבול נמסר שהמכרז למתקן ההתפלה עתיד להיות מפורסם בקרוב וחברות מישראל יוכלו להתמודד בו. המנכ"ל, מר ווראל, ציין כי הוא ער ליכולת הטכנולוגיות של ישראל בנושא והוא ישמח לשתף פעולה עם חברות ישראליות בתחום.
 
בועז הירש, המשנה למנכ"ל ומנהל המינהל לסחר חוץ במשרד התמ"ת, מוסר כי תורכיה הפכה לאחת משותפות הסחר החשובות של ישראל עם מחזור סחר הדדי של למעלה מ-2 מיליארד דולר וכן השקעות הדדיות בין המדינות. בחודש יולי 2007 היתה תורכיה במקום הראשון בשיעור הגידול ביצוא לעומת אשתקד, ביחס ל-31 המדינות שהייצוא לכל אחת מהן גבוה מ-10 מיליון דולר. מדובר בגידול של 107% בייצוא הסחורות למדינה זו, שהסתכםב-112 מיליון דולר.

ייצוא ענף הכימיקלים הוא העיקרי בייצוא לתורכיה, ומהווה כ-45% מסך הייצוא. יצוא הענף הסתכם ב-48 מיליון דולר בחודש יולי, עלייה של 37% בהשוואה לחודש המקבילאשתקד. ייצוא ענף המתכות לתורכיה הסתכם ב-18 מיליון דולר, עם עלייה של כ-88%; יצואענף המכונות והציוד חשמלי המהווה כ-12% מסך הייצוא לתורכיה, רשם ירידה של כ-33% בהשוואה לחודש מקביל אשתקד, והסתכם ב-13 מיליון דולר.