הושקה תוכנית פנסיה חובה לכל עובד בענפי המסחר, השירותים, המקצועות החופשיים ובתי המלאכה

לין: כמעסיקים, מוטלת עלינו החובה שעובדינו יתפרנסו בכבוד, שיקבלו שכר הולם ותנאי עבודה הולמים, גם לאחר שיפרשו לפנסיה


00:00 ,30.01.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

לין: כמעסיקים, מוטלת עלינו החובה שעובדינו יתפרנסו בכבוד, שיקבלו שכר הולם ותנאי עבודה הולמים, גם לאחר שיפרשו לפנסיה
 
"שלושים שנה מדברים במדינת ישראל על הנהגת פנסיה חובה לכל עובד. היום זה מתגשם, לא ביוזמת המדינה, אלא ביוזמת המגזר העסקי. זוהי פריצת דרך." כך אמר הבוקר אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בכנס של הארגונים הכלכליים שדן בהשלכות הסכם הפנסיה על המעסיקים ועובדיהם.
 
הכנס הופק ביוזמת איגוד לשכות המסחר, להב- לשכת ארגוני העצמאים והעסקים, והתאחדות המלאכה והתעשייה, בשיתוף עם חברת מעריב קונגרסים, והתקיים במרכז הירידים בתל-אביב.
 
לדבריו, "טעות היא לחשוב כאילו הארגונים המייצגים את מגזר המסחר והשירותים והמקצועות החופשיים הסכימו להנהיג פנסיה חובה לכל עובד תחת לחצים או כתוצאה ממאבק בתחום יחסי העבודה. הסכם הפנסיה נעשה על-ידי ארגוני המעסיקים, לא מתוך כפיה אלא מרצון טוב. זו הייתה החלטה אשר נבעה מההכרה שיש ליטול אחריות במקום שבו הממשלה והכנסת נכשלו".
 
"אסור להסתכל על הנהגת פנסיה לכל עובד כעל מערכת העומדת בפני עצמה. יש לראותה כחלק ממגמה כלכלית וחברתית. כמעסיקים, מוטלת עלינו החובה שעובדינו יתפרנסו בכבוד, שיקבלו שכר הולם ותנאי עבודה הולמים, ושתהיה להם הכנסה פנויה ברמה הולמת, לא רק בתקופת עבודתם, אלא גם לאחר שיפרשו לפנסיה."
 
כידוע, בתאריך ה- 30.12.07 חתם שר התמ"ת על צו הרחבה לתחולת ההסכם הקיבוצי לביטוח פנסיוני מקיף, והחל מינואר 2008 חלה על המעסיקים חובת הפרשה להסדר פנסיוני לעובדיהם, שעד היום לא היה להם חיסכון ארוך טווח.