הושג הסדר הדדיות בין ישראל לבין מקדוניה – בעניין החזרי מע"מ לאנשי עסקים

במסגרת דיאלוג מדיני-כלכלי שנערך היום במשרדי משרד החוץ שבירושלים, בין מדינת ישראל לבין רפובליקת מקדוניה, הוכרז על הסדר שהושג בין רשויות המסים של המדינות, לגבי הנהגת הדדיות בהחזרי מע"מ לתושבים של מדינה אחת, הנושאים בתשלומי מע"מ, במדינה האחרת


00:00 ,26.07.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

במסגרת דיאלוג מדיני-כלכלי שנערך היום במשרדי משרד החוץ שבירושלים, בין מדינת ישראל לבין רפובליקת מקדוניה, הוכרז על הסדר שהושג בין רשויות המסים של המדינות, לגבי הנהגת הדדיות בהחזרי מע"מ לתושבים של מדינה אחת, הנושאים בתשלומי מע"מ, במדינה האחרת.
 
ההסדר יאפשר לאנשי עסקים ישראלים הפועלים במקדוניה, ליהנות מהחזר של תשלומי מע"מ ששילמו על שירותים עסקיים שונים במקדוניה, בתחומים כדוגמת השתתפות בתערוכות, הוצאות פרסום, טלקומוניקציה ועוד.
 
הסדרים שכאלה קיימים בין רשות המסים בישראל לבין רשויות מס במדינות שונות, בעיקר ברחבי אירופה (במדינות אוסטריה, אירלנד, בלגיה, בריטניה, גרמניה, הולנד, פינלנד, צרפת, שוודיה ושוויץ) ומטרתם, הגברת התחרותיות של עסקים ישראלים הפועלים בחו"ל. ההסדר הושג תוך פעילות משותפת של משרד החוץ ורשות המסים בישראל, מתוך מגמה לשדרוג יחסי המסחר עם מדינות האיחוד האירופאי בכלל ועם המדינות המצטרפות החדשות, בפרט.
 
רשות המסים בישראל פועלת בימים אלה לקידום הסכמים דומים, עם יתר מדינות האיחוד האירופי.