הוסרה המגבלה מחשבונות בנקים שנחסמו בעקבות שיקים שחזרו בתקופת המלחמה

שר האוצר, אברהם הירשזון, אישר את תקנות שיקים ללא כיסוי המסייגות את תחולתו של חוק שיקים ללא כיסוי התשמ"א-1981 ונועדו להוציא מן הכלל שיקים שסורבו בתקופת המלחמה ולהסיר את המגבלה שהוטלה על חשבונות לקוחות בעקבות שיקים אלו


00:00 ,30.10.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

שר האוצר נתן את הסכמתו לאישור תקנות המסייגות את תחולתו של חוק שיקים ללא כיסוי
 
שר האוצר, אברהם הירשזון, אישר את תקנות שיקים ללא כיסוי המסייגות את תחולתו של חוק שיקים ללא כיסוי התשמ"א-1981  ונועדו להוציא מן הכלל שיקים שסורבו בתקופת המלחמה ולהסיר את המגבלה שהוטלה על חשבונות לקוחות בעקבות שיקים אלו.
 
תקנות שיקים ללא כיסוי גובשו במשרד המשפטים בתיאום עם משרד האוצר בעקבות המלחמה שהתחוללה בצפון ועקב הקשיים אליהם נקלעו בעלי עסקים בעקבותיה.  התקנות מצטרפות לשורה של הקלות שניתנו לתושבי הצפון על מנת לשפר את מצבם ולהאיץ את תהליך שיקומם לאחר המלחמה. "אנו עושים ככל יכולתנו להיטיב עם תושבי הצפון שנפגעו מהמלחמה ופועלים בכל דרך אפשרית על מנת לסייע להם בתהליך השיקום. במסגרת זו חתמתי על אישור התקנות המסייגות את תחולתו של חוק שיקים ללא כיסוי, לטובת תושבי הצפון", אמר שר האוצר.
 
על-פי חוק שיקים ללא כיסוי רשאים בנקים לחסום חשבון בנק של לקוח שהגיע למכסה מסויימת של שיקים חוזרים ולהפכו לחשבון בנק מוגבל. בהתאם לתקנות המוצעות, במניין השיקים הקובע לצורך הפיכת בעל חשבון בנק ללקוח מוגבל, לא יובאו בחשבון שיקים אשר סורבו על ידי הבנק בתקופה שבין 12 ביולי 2006 לבין 20 באוגוסט 2006. כמו כן, באם הוטלה הגבלה כלשהי על אדם בשל סירוב המחאה כאמור, תהא הגבלה זו בטלה.