הולך ומתהדק שיתוף הפעולה הכלכלי בין ישראל ליוון

התאחדות התעשיינים חתמה היום על הסכם לשיתוף פעולה עם התאחדות התעשיינים היוונית; ההסכם מבטיח החלפת אינפורמציה ומידע עסקי, מציאת מיזמים משותפים, חילופי משלחות ועוד


00:00 ,23.01.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

התאחדות התעשיינים חתמה היום על הסכם לשיתוף פעולה עם התאחדות התעשיינים היוונית; ההסכם מבטיח החלפת אינפורמציה ומידע עסקי, מציאת מיזמים משותפים, חילופי משלחות ועוד
 
התאחדות התעשיינים של ישראל חתמה היום (23/1) בתל אביב על הסכם לשיתוף פעולה עם התאחדות התעשיינים היוונית. על ההסכם חתמו יורם בליזובסקי, מנכ"ל התאחדות התעשיינים, ומר אתנס לווידס, סגן נשיא התאחדות התעשיינים של יוון (FGI) המכהן גם כנשיא חברת הענק היוונית אתנס ארחונטיס.
 
על פי ההסכם, יספקו שני הארגונים אינפורמציה לאנשי העסקים מישראל ומיוון, ויקדמו חילופי משלחות של אנשי עסקים בשתי המדינות.
 
התאחדות התעשיינים ומקבילתה היוונית יאתרו צרכים לשיתופי פעולה בין בעלי אינטרסים משותפים. שני הצדדים התחייבו להחליף ביניהם ידע מקצועי הנוגע לשירותים שמקבלים חברי התאחדות התעשיינים הישראלית ומקבילתה היוונית.
 
שני הצדדים התחייבו לספק מידע הנודע למוצרים, שירותים, תהליכים תעשייתיים, מקורות כספיים, הכשרות מקצועיות, מיזמים משותפים וכן איתור שותפים פוטנציאליים.
 
התאחדות התעשיינים הישראלית ומקבילתה היוונית התחייבו לעודד פעילויות כגון סמינרים, סדנאות וועידות המאורגנים למפעלים בשתי המדינות.
 
שני הארגונים התחייבו לפרסם מידע באופן קבוע באתרי האינטרנט שלהם ובעיתוני הרשת המופצים לחבריהם.
 
יצוין, כי התאחדות התעשיינים של יוון (FGI) הינו ארגון הגג של כלל המעסיקים ביוון. לארגון סניף נוסף בבריסל שמייצג ומעמיק את קשרי התעשייה באיחוד האירופי.
 
בתאריכים 23 - 25 בינואר מבקרת בישראל משלחת של אנשי עסקים מיוון מתחומים שונים בראשותו של סגן נשיא התאחדות התעשיינים של יוון. במשלחת היוונית גם סגן יו"ר מכון הייצוא, אתנס ארכונתיס. התאחדות התעשיינים ומכון הייצוא יערכו לחברי המשלחת מפגשים עסקיים עם חברות ישראליות. 
 
על פי ההסכם שני הצדדים יפעלו במטרה לקדם ולפתח את המסחר בין שתי המדינות. תחול האצה בחילופי משלחות בין שתי המדינות כולל עריכת סדנאות וימי עיון. במסגרת ההסכם יעודדו מכון הייצוא של ישראל ומכון הייצוא של צפון יוון אנשי עסקים ומשקיעים להשקיע בשתי המדינות ובאיתור פרויקטים שיכולים להיות ממומנים ע"י גורמים פיננסיים בין לאומיים. כן יפעלו להגברת שיתופי הפעולה בין החברות משתי המדינות וחילופי מידע בנוגע לפרויקטים ומכרזים בין לאומיים.