הודו וישראל ישתפו פעולה במו"פ תעשייתי

הוועדה המשותפת לתוכנית המו"פ ישראל הודו אישרה שני פרויקטי מחקר ופיתוח חדשים. המדען הראשי ד"ר אלי אופר: "ההודים רואים אטרקטיביות מרובה בתעשיית הטכנולוגיה הישראלית"


00:00 ,22.07.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

הוועדה המשותפת לתוכנית המו"פ ישראל הודו אישרה שני פרויקטי מחקר ופיתוח חדשים. המדען הראשי ד"ר אלי אופר: "ההודים רואים אטרקטיביות מרובה בתעשיית הטכנולוגיה הישראלית"
 
הוועדה המשותפת לתוכנית המו"פ ישראל-הודו India – Israel Initiative for Industrial R&D (iRD) אישרה שני פרויקטי מחקר ופיתוח חדשים מפותחים על ידי שתי המדינות בשיתוף הפעולה.
 
היוזמה להסכם המו"פ בין שתי המדינות החלה עם ביקורו בהודו של המדען הראשי בתמ"ת, ד"ר אלי אופר. במאי 2005 נחתם בירושלים ההסכם לשיתוף פעולה במו"פ תעשייתי בין ישראל להודו. ההסכם נחתם במעמד ראש הממשלה ושר המדע ההודי.
 
הוועדה המשותפת של התוכנית ישראל-הודו בראשות המדען הראשי, ד"ר אלי אופר, אישרה את הפרויקט המשותף של חברה ישראלית סולרג'ן עם חברה הודית Indbro Research and Breeding Farms. החברה מטפחת ומוכרת זני הורים טהורים ופטמים המתאימים לאקלים ההודי שמטרתו ליצור קו הורים של פטמים עמידים לחום שיפותח על ידי הכלאות בין זני פטמים מסחריים של החברה ההודית והזן העמיד שמציעה  החברה הישראלית. הפרויקט הינו מסחור של ידע שפותח באקדמיה בישראל, וישווק באמצעות התוכנית שתכלול הכנסתו לזנים מסחריים של השותף ההודי.
 
הפרויקט המשותף השני שאושר הנו  הפרויקט של חברת תעשיות צפוי קרמת המשותף עם החברה ההודית בשם  Synthite Industrial Chemicals Ltd העוסקת בהפקת וניקוי חומרי טבע, תבלינים ושמנים צמחיים שונים, אושר על ידי ועדת המחקר וגם על ידי הוועדה המעורבת. החברה הישראלית תעשיות צפוי קרמת פועלת בצומת של שני שווקים מסחריים ענקיים הצומחים במהירות כבר מספר שנים, שוק התרופות האלטרנטיביות-טבעיות ושוק הציפויים המיקרו- אנקפסולטיים.
 
נושא הפרויקט-מיקרואנקפסולציה לקבלת שחרור מושהה מתוזמן של שני חומרי טבע, נושא בעל חשיבות בשוק הצומח של חומרי הטבע. הרעיון הייחודי בבסיס המחקר הוא שילוב של החומר הפעיל יחד עם חומרים מזרזי ספיגה או חומרים המגנים עליו מפרוק במעי, בזרם הדם או בכבד. שילוב זה יכול להגדיל באופן משמעותי את כמות החומר הזמין בתוך הגוף.
 
המדען הראשי במשרד התמ''ת, ד"ר אלי אופר, מציין קיום הפוטנציאל הרב לשיתוף הפעולה במו"פ תעשייתי בין הודו לישראל: "למרות העובדה שהודו מחוזרת מאוד על ידי תעשיות מכל העולם רואים ההודים אטרקטיביות מרובה בתעשיית הטכנולוגיה הישראלית".