הוארך תוקפם של אישורי יבוא המזון הקיימים

מנהלת שירותי המזון והתזונה במשרד הבריאות: "במטרה לשפר את מתן השירות ולאפשר ליבואנים להתארגן לנהלי העבודה החדשים, החלטנו להאריך את תוקפם של כל אישורי יבוא הקיימים, באופן גורף עד ליום 31/12/2004. היבואנים מתבקשים לנצל פרק זמן זה לצורך התארגנות לדפוסי העבודה


00:00 ,27.05.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
מנהלת שירותי המזון והתזונה במשרד הבריאות, ד"ר דורית ניצן קלוסקי: "במטרה לשפר את מתן השירות ולאפשר ליבואנים להתארגן לנהלי העבודה החדשים, החלטנו להאריך את תוקפם של כל אישורי יבוא הקיימים, באופן גורף עד ליום 31/12/2004. היבואנים מתבקשים לנצל פרק זמן זה לצורך התארגנות לדפוסי העבודה החדשים שעל פיהם יעבדו החל מתאריך 1/1/2005"

לאחר תקופה ארוכה של תלונות שהתקבלו מיבואני מזון על נוהלי הטיפול היומיומי בשחרור מטעני מזון מ"תחנות ההסגר" בנמלים ובטיפול באישורי יבוא מזון באופן כללי, קיימה הנהלת ענף המזון באגוד לשכות המסחר כנס חירום ובמקביל נפגש ועד הענף עם הנהלת משרד הבריאות על מנת למצוא פתרונות.

בפגישת ועד ענף המזון עם משרד הבריאות התקבלה שורת החלטות:
  1. על מנת להתארגן בהטמעת הנהלים החדשים ולשפר את השירות ליבואנים הוחלט להאריך את תוקפם של כל אישורי היבוא הקיימים עד לתאריך 31.12.04. הודעה יצאה לתחנות ההסגר ולמכס.
  2. שחרור משלוחי מזון רגיל מתחנות ההסגר בנמלים יהיה ללא בדיקה , למעט 5% במדגם.
  3. מוצרי טעם וריח או שהשוני בהם הוא טעם וריח בלבד (סוכריות למשל) – ההתייחסות אליהם תהיה כמוצר אחד לכל דבר ועניין.
  4. רישום שם המוצר בטופס בקשת יבוא מוקדם יהיה שמו המקורי של המוצר באנגלית.
  5. תבחן בחיוב בקשת ענף המזון באגוד לשכות המסחר, למנות בהקדם מהנדס מזון שתפקידו יהיה לייעץ ליבואנים בתהליך הגשת הבקשה ליבוא- אופן הגשת הבקשה, מסמכים נלווים, אופן הרישום וכד'.
  6. תוקם לאלתר קבוצת עבודה שתורכב מועד ענף המזון ושירות המזון שתבחן תהליכים ותקדם נושאים ענפיים.
  7. ועד הענף יגבש הצעה לשיפורים בנוהל היבוא והשחרור ויגישה למשרד הבריאות.
  8. דרישת ועד ענף המזון להכפפת תחנות ההסגר בנמלים לשירות המזון הארצי, הן בהיבט המקצועי והן המנהלי, תבחן ע"י ועדה שמינה שר הבריאות – ותוך שבועות ספורים תגיש את המלצותיה.

מר עוז חיים, מנהל תחום המזון, בלשכת המסחר, ציין כי עד לפני ימים ספורים, נמצאו בטיפול מטה שירות המזון מאות בקשות לאישורי יבוא ועוד מאות מכולות שהמתינו לשחרור ב"תחנות ההסגר" בנמלים , בעיקר בנמל אשדוד. לדבריו, המצב הלך והחריף מידי יום, בקשות לאישורי יבוא התקבלו אחרי חודשים ממועד הגשתם במקום ימים ספורים, ומאות מכולות מזון המתינו בנמל שבועות ארוכים לשחרור, בעוד שהן אמורות לקבל שחרור בו ביום.

עוז חיים ציין כי באגוד לשכות המסחר ובועד ענף המזון ימשיכו לעקוב אחר הנוהלים החדשים על מנת להביא לשיפור אופיטמלי בתחום הנ"ל ובכלל.