הוארך מעצרו של רונן בן טובים, מבכירי המעורבים בפרשת מכירת הסולר מהרשות לישראל

חשוד כי הבריח סולר מהרשות הפלסטינית לישראל בסכום של 18 מיליון שקל. אחרי שהוכרז כעבריין נמלט נתפס ע"י הרשויות. ביהמ"ש האריך את מעצרו ב-5 ימים


00:00 ,06.02.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

חשוד כי הבריח סולר מהרשות הפלסטינית לישראל בסכום של 18 מיליון שקל. אחרי שהוכרז כעבריין נמלט נתפס ע"י הרשויות. ביהמ"ש האריך את מעצרו ב-5 ימים
 
רונן בן טובים, עו"ד במקצועו שרשיונו נשלל, חשוד בכך שיזם את הברחת הסולר מתחומי הרשות הפלסטינית לישראל, ואף דאג לכסות זאת באמצעות חשבוניות פיקטיביות על שמות חברות שונות בהיקף של למעלה מ-18 מיליון ₪. בן טובים חשוד גם כי פיתה אחרים להקים חברות וזאת על מנת לעשות בהן שימוש לצורך הוצאת חשבוניות מס פיקטיביות.

רשות המסים מנהלת מזה כחודשיים חקירה אינטנסיבית כנגד מספר חשודים וחברות החשודים במכירת סולר מהרשות הפלסטינית לישראל והפצתו באמצעות חשבוניות פיקטיביות.
רונן בן טובים, בן 47, עו"ד בעברו שהסתבך בפרשיות הונאה אחרות והתנהגות שאינה הולמת ורשיונו נשלל לצמיתות, הוא אחד המעורבים הבכירים בפרשה הקרויה "דלת מסתובבת". בן טובים חשוד בכך שיזם את הברחת הסולר מתחומי הרשות לישראל ואף דאג לכסות זאת באמצעות חשבוניות פיקטיביות על שמות חברות שונות בהיקף של למעלה מ-18 מיליון ₪.  בן טובים חשוד גם כי פיתה אחרים להקים חברות וזאת על מנת לעשות בהן שימוש לצורך הוצאת חשבוניות מס פיקטיביות.

עם תחילת החקירה ירד החשוד למחתרת כאשר הוא לוקח עמו מסמכים ומחשב נייד אשר בו, עפ"י החשד, הוציא חשבוניות במיליוני ₪.
כל הניסיונות להביאו לחקירה מרצונו החופשי וכל הניסיונות לאתרו עלו בתוהו וב–28.11.05 הוא הוכרז כעבריין נמלט. ביום 1.2.06 אותר החשוד ברחוב החשמל בת"א בלוויית כלב אמסטף. כאשר פנו אליו החוקרים הסתובב החשוד ונמלט, אך אותר, נעצר ונחקר.

בחקירתו קשר החשוד עצמו לחלק מהחשדות ובנוסף עומת עם מעורבים נוספים אשר קשרו אותו לפרשה.
עוד באותו יום הובא החשוד בפני ביהמ"ש והוא נעצר ל–5 ימים.

היום הוארך מעצרו של רונן בן טובים עד ליום שישי, 10.2.06.