הגברת שיתוף הפעולה בין אוסטרליה וישראל

אולמרט – ביקורים של אישים וחברות מאוסטרליה מעידים על הערכה הרבה הקיימת באוסטרליה למו"פ ולטכנולוגיה הישראלית. השר אולמרט חתם היום עם מושל מדינת ויקטוריה באוסטרליה על הצהרה להגברת שיתוף הפעולה בתחום ביוטכנולוגיה.


00:00 ,16.06.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
אולמרט – ביקורים של אישים וחברות מאוסטרליה מעידים על הערכה הרבה הקיימת באוסטרליה למו"פ ולטכנולוגיה הישראלית

השר אולמרט חתם היום עם מושל מדינת ויקטוריה באוסטרליה על הצהרה להגברת שיתוף הפעולה בתחום ביוטכנולוגיה.


מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת והתקשורת, אהוד אולמרט, נפגש היום עם מושל מדינת ויקטוריה באוסטרליה, סטיב ברקס.

ברקס, ממוצא לבנוני, הגיע לארץ לביקור בן שבוע ימים במסגרתו יבקר במפעלים תעשייתיים, בבי"ח הדסה יפתח את פסטיבל הסרטים האוסטרלי ועוד.

ברקס הינו האישיות הבכירה השלישית שבאה מאוסטרליה לביקור בישראל השנה. במרץ הגיע לביקור מושל קווינסלנד פיטר ביטי, שבמסגרת ביקורו נחתם מזכר הבנות בין מכון וולקני לבין אוניברסיטת קווינסלנד, ובאפריל הגיע שר החקלאות האוסטרליה, מר וורן טרסט, בראשות משלחת של אנשי עסקים, וביקורו התמקד בשיטות טיפול במים, התמודדות עם בעיות מליחות וכד'.

ויקטוריה הינה המדינה השניה בגודלה באוסטרליה מבחינת אוכלוסייה ותרומה כלכלית. בויקטוריה, שבירתה מלבורן יש כ- 4 מיליון תושבים והיא מהווה כ- 25% מכלכלת אוסטרליה ולמרות היותה המדינה הקטנה ביותר בשטחה.

מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת והתקשורת אולמרט חתם היום עם מושל מדינת ויקטוריה באוסטרליה על הצהרה להגברת שיתוף הפעולה בתחום ביוטכנולוגיה.

אוסטרליה הינה מדינה מובילה במחקר הביוטכנולוגי ועיקרו במדינות ויקטוריה, קווינסלנד ו- New South Wails. מדינות אלה משקיעות רבות במחקר ובתשתיות בתחום. לדברי השר אולמרט – ההצהרה תיתן בסיס ראשוני לשיתוף פעולה בין ישראל לבין מדינת ויקטוריה ותאפשר לשתי המדינות למצוא את המכניזם הנכון להגברת שיתוף הפעולה ולאיתור התחומים הסינרגטיים לשתי המדינות בתחום הביוטכנולוגי.

שר התמ"ת אהוד אומרט הדגיש כי ביקורים אלה של אישים וחברות מאוסטרליה מעידים על ההערכה הרבה הקיימת באוסטרליה למו"פ ולטכנולוגיה הישראלית ולרצון האוסטרלים להגביר את הפעילות המשותפת עם ישראל.

עמירם הלוי- מנהל תחום הסחר עם אסיה והפסיפיק במשרד התמ"ת מוסר שהיקף הסחר בין ישראל לאוסטרליה עולה בהתמדה ומגיע היום לכ- 400 מיליון דולר אמריקאי. מתוכו כ- 300 מיליון דולר יצוא ישראלי לאוסטרליה. ברבעון הראשון של שנת 2004 עלה היצוא הישראלי בכ- 54% והגיע ל- 90 מליון דולר.

נילי שלו – הנציגה הכלכלית של ישראל באוסטרליה מוסיפה כי באוסטרליה ישנן כיום נציגות של כ- 50 חברות ישראליות הפעילות בתחומי תקשורת, פלסטיקה, השקיה, כימיקלים ועוד. אוסטרליה הינה שוק יעד גדול וחשוב, למרות שאוכלוסייתה רק 20 מיליון תושבים, הפיזור הגיאוגרפי שלה מחייב השקעות גדולות בתשתיות ולפיכך מאפשרת הזדמנויות רבות לשילוב טכנולוגיות ישראליות בתחומים רבים. אוסטרליה אמנם רחוקה מרחק רב מישראל מבחינה גיאוגרפית אולם בין המדינות קווי דמיון רבים מבחינה תרבותית ואלה מביאים לאוירה עיסקית חיובית ביותר.