הבנק העולמי יפתח ב-2 במרס בישראל נציגות שתקשר עם הסקטור הפרטי

יחיאל מעריך - יביא לגידול של 30% לשנה בהיקף הזכיות של חברות ישראליות במכרזים הבינלאומיים, לכ-100 מליוני דולרים לשנה כבר בשנת 2005; מכון היצוא עורך כנס על הזדמנויות עסקיות ומכרזים בינלאומיים במעמד שמעון פרס, ישתתף גם בכיר מהבנק העולמי


00:00 ,28.02.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

יחיאל מעריך - יביא לגידול של 30% לשנה בהיקף הזכיות של חברות ישראליות במכרזים הבינלאומיים, לכ-100 מליוני דולרים לשנה כבר בשנת 2005; מכון היצוא עורך כנס על הזדמנויות עסקיות ומכרזים בינלאומיים במעמד שמעון פרס, ישתתף גם בכיר מהבנק העולמי.
 
"הבנק העולמי יפתח ב-2 במרס בישראל, נציגות שתקשר עם הסקטור הפרטי - מכון היצוא ירכז את משרד הקשר". כך מסר יחיאל אסיה, מנכ"ל מכון היצוא.
 
אסיה מעריך כי כתוצאה מכך יגדל ב-30% לשנה, היקף הזכיות של חברות ישראליות במכרזים הבינלאומיים, לכ-100 מליוני דולרים לשנה כבר בשנת 2005, זאת לעומת כ-70 מליון דולר בשנת 2004.
 
אסיה ציין כי שוק המכרזים הבינלאומיים של הבנק העולמי הפתוח כיום בפני חברות ישראליות בארצות מתפתחות, נאמד בכ-18.5 מיליארדי דולרים.
 
מנכ"ל מכון היצוא הוסיף כי בוועדת ההיגוי של משרד הקשר בארץ לסקטור העסקי מטעם הבנק העולמי, יהיו נציגים ממשרד התמ"ת, משרד האוצר, התאחדות התעשיינים, ואיגוד לשכות המסחר.
 
אסיה ציין כי מכון היצוא יערוך ב-2 במרס במלון דויד אינטרקונטיננטל בת"א, כנס בנושא הזדמנויות עסקיות ומכרזים בין לאומיים במעמד שמעון פרס – משנה לראש הממשלה. הסמינר יעסוק בהיבטים מעשיים של רכש ממשלתי של מדינות מפותחות ושיקום מדינות מתפתחות במימון בין-לאומי. בסמינר ישתתף גם ג'ילס גרסיה (Gilles Garcia), בכיר בנק העולמי, העומד בראש משרד הקשר של הבנק עם הסקטור הפרטי באירופה.
 
אסיה קורא לחברות הישראליות לנצל את שוק המכרזים הבינלאומיים במימון מוסדות פיננסיים בינלאומיים והאו"ם, הפתוח כיום בפני חברות ישראליות בארצות מתפתחות, והמוערך בכ-33 מיליארד דולרים בחלוקה הבאה: מכרזים בינלאומיים של הבנק העולמי - 18.5 מיליארד דולר; מכרזים בינלאומיים של הבנק הבין-אמריקאי לפיתוח - 6.8 מיליארד דולר; מכרזים בינלאומיים של הבנק האירופי לשיקום ופיתוח - 2.9 מיליארד דולר; מכרזים בינלאומיים של מוסדות האו"ם - 4.6 מיליארד דולר.
 
מנכ"ל מכון היצוא סבור, כי שיתוף פעולה של יצואנים ישראליים עם חברות מקומיות במדינות המתפתחות, עשוי להגדיל את סיכויי הזכייה של החברות הישראליות במכרזים בינלאומיים.
 
"מכון היצוא משקיע מאמצים רבים במטרה להכפיל את כמות המכרזים המופצת לחברות ובכך מקוים להגדיל בצורה משמעותית את זכיות החברות, וגם את הזכיות בפועל של החברות הישראליות", סיכם אסיה.