האיחוד האירופי אישר הרחבת הצבירה למדינות הים התיכון

אולמרט: כניסת ישראל לצבירה הפאן אירופית - חיזוק משמעותי לתעשיית הטקסטיל הישראלית. מהלך זה יסייע לשימור מאות מקומות עבודה בתעשיית הטקסטיל


00:00 ,27.10.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

אולמרט: כניסת ישראל לצבירה הפאן אירופית - חיזוק משמעותי לתעשיית הטקסטיל הישראלית. מהלך זה יסייע לשימור מאות מקומות עבודה בתעשיית הטקסטיל
 
בשבוע שעבר אישרה פה אחד מועצת השרים של האיחוד האירופי, את המהלך המיוחל לו פעלו בעקביות במשרד התמ"ת למעלה משנתיים.
 
מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת, אהוד אולמרט, בירך על סיום המהלך, אשר נולד רשמית בכנס שרי הסחר האירו ים תיכוני בפלרמו בשנת 2003, בו לקח אולמרט חלק.
 
אולמרט  מסר כי משרד התמ"ת הוביל את הנושא בשיתוף פעולה  עם אגף המכס בגין ההכרה בחשיבות השתתפות ישראל בצבירה הפאן אירופית. העבודה כללה השתתפות בועדות מקצועיות עם האיחוד האירופי להגדרת השינויים הנדרשים בהסכמי הסחר ואופן ישום הצבירה ולאחר מכן שינוי הסכמי הסחר של ישראל.
 
יצויין כי משרד התמ"ת כבר שינה את הסכמי הסחר עם שותפות הצבירה הפוטנציאליות של ישראל, טורקיה, ירדן, רומניה, בולגריה ואפט"א. ההסכם היחידי שטרם הסתיים תיקונו הינו ההסכם עם האיחוד האירופי, זאת כיוון שישראל חיכתה לאישור מועצת השרים.
 
ממינהל סחר חוץ בתמ"ת נמסר כי שינוי ההסכם הינו פרוצדורלי בעיקרו, בכוונת השר אולמרט להגיש את  השינויים הנדרשים להחלטת הממשלה בהקדם.
 
עוד נמסר כי השתתפות ישראל במערך הצבירה הפאן אירופית, תאפשר ליצואנים ישראלים לחרוג מאחד מעקרונות היסוד של הסכם הסחר בין ישראל והא"א, האומר כי על מנת לזכות בהטבות מכסיות במסגרת ההסכם, על היצואן לשגר את הסחורה ישירות ליעד היצוא באירופה. הצבירה הפאן אירופית מאפשרת ליצואן הישראלי להעביר את הסחורה דרך מס' יעדים נוספים טרם הגעת הסחורה ליעד היצוא באירופה, ולבצע בהם פעולות נוספות.
 
רונית קן, סמנכ"ל סחר חוץ במשרד התמ"ת מסרה כי המשרד רואה מספר יתרונות ברורים להשתתפות ישראל במערך הצבירה למעט חיזוק תחרותיות ענף הטקסטיל הצפוי להיות הנהנה העיקרי, ביניהם חיזוק שת"פ התעשייתי עם מספר מדינות אירופיות והידוק וגיוון יחסי הסחר עם ירדן, מספר מפעלי טקסטיל צפויים לבצע חלק מפעולות היצור שלהם בירדן בהתבסס על נסיון ה- QIZ.
 
ההערכה במשרד התמ"ת הינה כי השתתפות בצבירה הפאן אירופית תאפשר לשמר מאות מקומות עבודה בתעשיית הטקסטיל בישראל, כמו גם בתעשיות  נוספות וכי בהערכה שמרנית מדובר על גידול היקף עסקים בתחום זה בשנה הראשונה במס' עשרות מיליוני דולרים.