האיגוד להנהלת המכס: לאפשר שחרור אוטומטי של סחורות בתהליך היבוא והיצוא

איגוד לשכות המסחר קרא אתמול להנהלת המכס לאפשר שחרור אוטומטי של סחורות בתהליך היבוא והיצוא. זאת נוכח הנזקים העצומים שנגרמים לפעילות סחר החוץ של ישראל בשל עיצומי עובדי המכס


00:00 ,09.04.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
איגוד לשכות המסחר קרא אתמול להנהלת המכס לאפשר שחרור אוטומטי של סחורות בתהליך היבוא והיצוא. זאת נוכח הנזקים העצומים שנגרמים לפעילות סחר החוץ של ישראל בשל עיצומי עובדי המכס.

בפנייה של יוסי שוסטק, מנכ"ל האיגוד לאיתן רוב, מנהל אגף המכס והמע"מ אומר שוסטק כי מאחר ונראה שהמצב החמור לא עומד להשתפר בימים הקרובים, ועל מנת למנוע השבתה מוחלטת של סחר החוץ של מדינת ישראל, על כל המשמעויות החמורות שיש לכך, יש לאפשר שחרור טובין מיובאים ויצוא טובין מישראל בתהליכים אוטומטיים, ללא התערבות עובדי המכס, למשל באמצעות ממ"ן בלבד . כאשר אותם הליכים שאינם יכולים להתבצע בגלל השביתה, יבוצעו במועד מאוחר יותר, לאחר סיומם של העיצומים.

לדברי שוסטק אם הדבר אינו מתאפשר בשחרור סחורות מיובאות, יש להפעיל מיד תהליך זה לפחות בתחום היצוא מישראל. זאת מאחר והליך היצוא אינו כרוך בתשלום מסים כלשהם, ולתהליך כזה היה תקדים בעבר ומן הראוי לחזור עליו עתה.

איגוד לשכות המסחר פנה במקביל למנכ"ל ממ"ן ולמנכ"ל רשות הנמלים והרכבות וביקשם להפעיל את סמכותם ולאשר הנחות באגרות אחסנה למטעני יבוא שנתקעו בנמלים ולא ניתן לשחררם בשל עיצומי עובדי המכס. בשל העיצומים נאלצים היבואנים לשלם אגרת אחסנה עבור אחזקת המטענים בשטחי הנמל או בממ"ן.

למוקד החירום של איגוד לשכות המסחר ממשיכות לזרום פניות רבות של חברות הנפגעות מהעיצומים , בהן- יבואנים אשר אינם יכולים לקבל אישורים ממשרדי הממשלה הנחוצים לתהליך היבוא, יבואנים שונים שאין משחררים להם מטענים כחומרי גלם לתעשייה, חלקי חילוף ואביזרים לתעשייה, מוצרי מזון קפואים ואחרים.