האוצר יוזם הטלת "אגרת ביטחון” חדשה על היבוא לישראל

סגן מנהל המכס: ”הסכום המוערך לתשלום עבור כל רישום של יבוא נע בין 4 שקלים ל-24 שקלים” ; מדגיש: ”אנחנו כמעט המדינה האחרונה שמטילה אגרה חדשה זו בעקבות אירועי 11 בספטמבר בניו-יורק”


00:00 ,02.12.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
סגן מנהל המכס: ”הסכום המוערך לתשלום עבור כל רישום של יבוא נע בין 4 שקלים ל-24 שקלים” ; מדגיש: ”אנחנו כמעט המדינה האחרונה שמטילה אגרה חדשה זו בעקבות אירועי 11 בספטמבר בניו-יורק”

כ-12 מיליון שקל לשנה צופה האוצר הכנסה עקב הטלת ”אגרת ביטחון” חדשה על היבוא לישראל. כך התברר בישיבת ועדת הכספים, שנערכה ביום שני בכנסת. סגן מנהל המכס, עמי סגל, הדגיש כי הכנסה מהטלת האגרה תוקדש כולה עבור הוצאות רכישת אמצעי ביטחון. הוא הדגיש, כי הסכום המוערך לתשלום עבור כל רישום של יבוא נע בין 4 שקלים ל-24 שקלים.

הגילוי על הטלת ”אגרת ביטחון” חדשה, שאף תייקר את היבוא לישראל, בשיעור שבין דולר אחד לחמישה דולרים- עלה על שולחן ועדת הכספים בעת שנידונה בקשת האוצר, במסגרת חוק ההסדרים במשק. בסעיף 59, העוסק במכס, מוצע להסמיך את שר האוצר להטיל אגרות בעד בדיקות ביטחוניות. עו”ד טלי דולן, יועצת משפטית להכנסות המדינה, הבהירה לחברי הועדה, כי הצעת האוצר שולבה בחוק לרגל צורך גובר בבדיקות ביטחוניות בנתב”ג, שהיקפן עלה משמעותית והן מבוצעות בידי רשות המכס ואף כרוכות בטיפול הרישום השוטף עבור היבוא לישראל.

סגן מנהל המכס, עמי סגל, שנתבקש להבהיר את מהות האגרה החדשה, ציין כי מדובר בהשקעה כספית עבור רכישת משקפים חדשים, מערכות אלקטרוניות, כולל בידוק רכב- וכל זאת לפי הוראות כוחות הביטחון. ”ההשקעה עבור בדיקות הביטחון, כפי שהיא כיום על כתפי המכס, הינה גדולה ביותר. לדוגמה: המשקף הביטחוני הקיים היום בנתב”ג נרכש בסיוע אמריקני”, אמר והוסיף, ”כל האחריות לבידוק ביטחוני במכס דורשת כסף רב שאין לנו מהיכן לכסות אותו”. יחד עם עם זאת ציין כי בכל העולם קיימת כבר אגרת ביטחון עבור יבוא וישראל היא המקום הבודד שבו טרם הוטלה אגרת ביטחון. עוד סיפר, כי בכנס שהתקיים בג`נבה בענייני מכס- ובו השתתף מטעם ישראל, התברר שהצורך לקיים אמצעי ביטחון אלקטרונים הולך וגובר מאז אירועי 11 בספטמבר בניו- יורק. הוא הדגיש כי נדרשים כיום כ- 14 משקפים חדשים עבור הבדיקה הביטחונית ליבוא בנתב”ג.