דורות זכתה במכרז לאספקת מגופים במקסיקו

המפעל הישראלי יספק מגופי בקרה המיועדים לבקרה אוטומטית של רמות הלחץ במערכת המים העירונית והדבר מוריד משמעותית את איבודי המים הנובעים מלחצים גבוהים מדי


00:00 ,08.05.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

המפעל הישראלי יספק מגופי בקרה המיועדים לבקרה אוטומטית של רמות הלחץ במערכת המים העירונית והדבר מוריד משמעותית את איבודי המים הנובעים מלחצים גבוהים מדי
 
חברת דורות – מגופי פיקוד בקרה זכתה במכרז לאספקת מגופים לפרויקט לשדרוג מערכת המים בעיר מונטריי, העיר השלישית בגודלה במכסיקו ומרכז התעשייה הגדול והחשוב במדינה. דורות גברה במכרז על מתחרים רבים מארה"ב, אירופה, ישראל וסין.
 
במסגרת הפרויקט סיפק מפעל דורות מגופי בקרה המיועדים לבקרה אוטומטית של רמות הלחץ במערכת המים העירונית ובכך להוריד משמעותית את איבודי המים הנובעים מלחצים גבוהים מדי. מגופי דורות מספקים את הלחץ הנדרש בהתאם לספיקה הנדרשת. כך יוצא שבמשך היום, כאשר הספיקה גבוהה, הלחץ יהיה גבוה יותר, ובשעות הלילה כאשר הספיקה הנדרשת נמוכה יותר, גם הלחץ במערכת יהיה נמוך יותר.
 
כמו כן סיפקה דורות 600 מדי מים מסוג וולטמן בקוטר של "4, ועוד מאות מדי מים בקטרים שונים, המיועדים למדוד את כמות המים הנצרכת במערכת המים העירונית. ארבעה מגופים גדולים בקוטר 24 אינץ' סופקו על מנת להגן על תחנות השאיבה מפני הלם מים הנוצר כאשר משאבה מתחילה לפעול או מפסיקה לפעול.
 
אבי הרפז, מנכ"ל דורות מגופי פיקוד ובקרה, מסר כי איבוד המים במערכות עירוניות בשל ניהול לחצים בדרך לא אופטימלית, היא בעיה כלל עולמית שאופיינית גם לערים ותיקות במערב ולמדינות מתפתחות. שימוש במגופי בקרה מתוחכמים יכול להביא להפחתה משמעותית של הלחץ בצנרת ושל אובדן המים במערכת. במקומות מסוימים יכול ההפרש להגיע לעשרות אחוזים מכלל צריכת המים במגזר הביתי. 
 
ניהול הפרויקט ואספקת המגופים מבוצעים על ידי "אינדגה", חברת הבת שהקימה דורות במכסיקו. מערכות ויסות לחצים המיועדות להוריד בצורה משמעותית את איבודי המים הותקנו על ידי דורות בערים נוספות במכסיקו.