דוד ארצי: תעשיית המים הישראלית היא "מעיין הזהב" ביצוא

ישראל מתכוונת להגיע תוך עשור לייצוא של 10 מיליארד דולר לשנה בתחום טכנולוגיות המים מחר יערוך מכון היצוא בשיתוף משרד החוץ סיור לכ-60 דיפלומטים מכ-40 מדינות במפעלי המים בארץ


00:00 ,21.03.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

ישראל מתכוונת להגיע תוך עשור לייצוא של 10 מיליארד דולר לשנה בתחום טכנולוגיות המים מחר יערוך מכון היצוא בשיתוף משרד החוץ סיור לכ-60 דיפלומטים מכ-40 מדינות במפעלי המים בארץ
 
תוך עשור תייצא תעשייה זו מכ-1 מיליארד דולר אשתקד לכ-10 מיליארדי דולרים בשנה בתחום טכנולוגיות המים. כך טוען דוד ארצי, יו"ר מועצת המנהלים של מכון היצוא, לקראת יום המים הבינלאומי שיתקיים מחר, ב-22 במרץ.

מכון הייצוא משמש זרוע מרכזית למימוש תוכנית הממשלה מ-18 ליוני 2006, למצב את ישראל כאחת המובילות העולמיות בתחום טכנולוגיות המים המתקדמות.
 
ארצי מציין כי ישראל מייצאת כיום למרבית מדינות העולם טכנולוגיות מים בתחומים של מערכות השקיה מתקדמות לחיסכון המים והגדלת היבולים, מערכות התפלה, סינון וציוד אחר, טכנולוגיות חדשניות לטיפול בשפכים, מגופים אוטומטיים, מדי מים לקריאה מרחוק, ומערכות ניטור מזהמים עם בקרה מרכזית.
 
ארצי מציין כי היתרונות של ישראל הינן החדשנות הטכנולוגית, הקשרים בעולם כולו, הסכמי הסחר עם ארה"ב ואירופה ומוניטין בתחום החקלאות וההייטק.
 
יו"ר מועצת המנהלים של מכון היצוא ציין כי במטרה להגדיל את יצוא טכנולוגיות המים מתכנן מכון היצוא להגביר את פעילותו השיווקית. מכון היצוא הקים צוותים עם נציגי החברות כדי להיות עם היד על הדופק בכל תחום הקשור לקידום הענף ולקידום הייצוא.
 
ארצי ציין כי בשנה האחרונה חל גידול של כ-8% במספר יצואני טכנולוגיות המים וכי ישנם כיום 150 יצואנים בתחום.
 
אברהם ישראלי מנהל פיתוח ענף המים וטכנולוגיות סביבה במכון היצוא, הודיע כי לקראת יום המים הבינלאומי שיתקיים מחר (22 במרץ) יארח מכון היצוא בשיתוף משרד החוץ (מש"ב והיחידה הכלכלית) כ-60 דיפלומטים מכ-40 מדינות, במפעלי מים כגון: מתקן ההתפלה הגדול בעולם בשיטת האוסמוזה ההפוכה באשקלון, מתקן חדשני לטיפול בשפכים בעיר יבנה ומתקני מחזור מים בחממות לגידולים חקלאיים בכפר הנגיד. כמו כן ייערך לדיפלומטים ב-22 במרץ, מפגש עם בכירים מתעשיית המים ומהאקדמיה, במסגרת ארוחת צהרים שתיערך בצל התאנה, במושב יד נתן שבדרום הארץ. כמו כן, מכון היצוא הזמין את נשיא האיגוד העולמי למים IWA)) פרופ' דיויד גרמן מאוסטרליה, לקחת חלק באירועי יום המים העולמי בישראל.
 
יצוין כי שוק המים בעולם עומד על כ-400 מיליארד דולר.