ד"ר אלון ליאל, לשעבר מנכ"ל משרד החוץ, נבחר ליו"ר מועצת העסקים ישראל-טורקיה

למערכת העתון "שי ספנות ותעופה" נמסר כי באסיפה הכללית של מועצת העסקים ישראל-טורקיה, שנערכה ב- 10 לאוקטובר, נבחר יושב ראש חדש למועצה, ד"ר אלון ליאל. ד"ר ליאל שימש כמנכ"ל משרד החוץ בשנים 2000-2001 ובשנים האחרונות הוא משמש כיועץ לחברות בנושאי השקעות וסחר, בין


00:00 ,22.10.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
למערכת העתון "שי ספנות ותעופה" נמסר כי באסיפה הכללית של מועצת העסקים ישראל-טורקיה, שנערכה ב- 10 לאוקטובר, נבחר יושב ראש חדש למועצה, ד"ר אלון ליאל.

ד"ר ליאל שימש כמנכ"ל משרד החוץ בשנים 2000-2001 ובשנים האחרונות הוא משמש כיועץ לחברות בנושאי השקעות וסחר, בין השאר עם השוק הטורקי.

"מועצת העסקים ישראל-טורקיה תפעל ליזום שותפויות אסטרטגיות חדשות במטרה להרחיב את היקף הסחר הבילטרלי בין שתי המדינות" כך מסר ד"ר אלון ליאל, מנכ"ל משרד החוץ לשעבר, אשר נבחר ליו"ר החדש של מועצת העסקים, באסיפה כללית שנערכה בסוף השבוע.

ליאל מעריך כי "יחסי ישראל וטורקיה הן ההישג הדיפלומטי הגדול ביותר של המדינה בעשור האחרון, בעיקר לנוכח השחיקה במעמדה של ישראל בקרב מדינות מוסלמיות בשל האינתיפדה".

"נוכח הבחירות הקרובות בטורקיה, בהם מסתמן והולך ניצחון של המפלגה האיסלמית, חובה עלינו לעשות כל מאמץ להמשיך ולהדק את היחסים עם טורקיה". ד"ר ליאל קובל בהקשר זה על הסחבת בדרך ההתנהלות הישראלית בנושא יבוא מים מטורקיה.

ההנהלה החדשה של המועצה כוללת את : סימה אמיר (התאחדות התעשיינים בישראל), אלי ארט, עו"ד לוני גולדשטיין, ניסים גיוס, אורי גורדון, חיים טולדו, יוסף דלומי, אבנר דומני, גד כהן, פיני פלד, יעקב פס, יגאל קורנר, שרה קורדובה, דניאל צימט, אקיל אולוקיה.

ממועצת העסקים נמסר כי שנת 2002 היא השנה השלישית ברציפות בה עולה היקף הסחר על מיליארד דולר. עוד צויין כי התרחב שיתוף הפעולה בשנים האחרונות בין המדינות בתחום ההיי-טק.