ד"ר אלברטו ליאוצי מונה לחבר ב"ועדת המטענים" של IUMI

ד”ר אלברטו ליאוצי, עוזר מנכ"ל בחברת הביטוח "אליהו" ומנהל המחלקה לביטוח ימי ואוירי בה, מונה לחבר ב"ועדת המטענים" (CARGO COMMITTEE) של IUMI, וזאת לאחר יותר מעשור שנים בהם לא היתה נציגות ישראלית בועדה כל שהיא של הארגון


00:00 ,27.04.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
ד”ר אלברטו ליאוצי, עוזר מנכ"ל בחברת הביטוח "אליהו" ומנהל המחלקה לביטוח ימי ואוירי בה, מונה לחבר ב"ועדת המטענים" (CARGO COMMITTEE) של IUMI, וזאת לאחר יותר מעשור שנים בהם לא היתה נציגות ישראלית בועדה כל שהיא של הארגון.

ארגון IUMI (ובשמו המלא : INTERNATIONAL UNION OF MARINE INSURANCE) הוא ארגון בינלאומי שנוסד כבר בשנת 1874, ומטרתו העיקרית יצוג, הגנה ופיתוח האינטרסים של המבטחים בנושאי הסחר והביטוח הימי.

החברות בארגון זה מוגבלת לנציגות לאומית של שוק הביטוח בכל מדינה או לחילופין, במידה ואין ארגון שכזה, לגופים שפועלים באותו אופן ומייצגים בצורה בלעדית את האינטרסים של המבטחים. הארגון עצמו איננו גוף מחליט, וגם אינו מתערב בקביעת תעריפים, סעיפי ביטוח או תנאים. לעומת זאת, זהו פורום של החלפת מידע, ניסיון ונתונים סטטיסטיים של נושאי ביטוח ימי, דיון בנושאים משפטיים, לימוד שיטות למניעת נזקים ואבטחה, וכמובן דיון באתגרים ואפשרויות העומדים בפני המבטחים הימיים.

כיום חברים ב- IUMI כ- 60 מדינות, שהיקף המסחר בהן מהווה למעלה מ-90% מהיקף הסחר העולמי. נשיא הארגון הנוכחי הוא מר דסימונה מארה"ב.

האסיפה כללית של הארגן מתקיימת מדי שנה בחודש ספמטבר, כאשר כל משלחת לאומית אינה מונה יותר מארבעה משתתפים. בחירת הנציגים במשלחת נעשית בישראל על ידי הועד הימי באיגוד חברות הביטוח. אירוח האסיפה השנה יהיה בסיבילה בספרד, ובו מתוכננת הרצאה מטעם ישראל על הפעילות המסחרית והביטיה השונים כולל הובלה ימית ויבשתית והקשרים המסחריים עם המדינות השכנות – מצרים וירדן.

הועדות המקצועיות של הארגון, שהן שש במספר (בנושאים הבאים: CARGO FREEDOM OF INSURANCE, INLAND HULL, LIABILITY, HULL/OFF SHORE, CARGO LOSS PREVENTION) מתכנסות בדרך כלל במרץ מדי שנה לפגישת הכנה של הכנס השנתי, וזאת כמובן בנוסף לישיבות המתנהלות במהלך האסיפה השנתית.

הצטרפותו של ד"ר ליאוצי כחבר באחת הועדות של הארגון, תגביר בודאי את חשיבותה ומעמדה של ישראל במסגרתו ותתרום לשיתוף פעולה מוגבר ופורה בין חברי הארגן לבין ישראל.