גידול של 76% בכמות העסקאות המקוונות שבוצעו ב-2008 בשירות התשלומים הממשלתי

היקף התשלומים שבוצעו ב- Gov.il- מעל 6.33 מיליארד ₪


00:00 ,09.03.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

היקף התשלומים שבוצעו ב- Gov.il- מעל 6.33 מיליארד ₪
 
סיכום שנת 2008 בשירות התשלומים הממשלתי באינטרנט מצביע על עלייה ניכרת בשימוש הציבור בשירות התשלומים באתר Gov.il, בהתאם ליעד ארוך הטווח של הפרויקט. בשנת 2008 התבצעו בשירות התשלומים הממשלתי למעלה מ-2.3 מיליון עסקאות, עלייה של 76% ביחס לשנת 2007. סכום העסקאות המצטבר עלה על 6.3 מיליארד ₪, עלייה של 19% לעומת שנת 2007.
 
במסגרת העסקאות שבוצעו בשירות התשלומים באינטרנט בשנת 2008 בולטים בכמותם שירותי תשלום כמו: תשלומי מס הכנסה (340,000 עסקאות) וביטוח לאומי (338,000), אגרות הטאבו (537,000) ורשם המשכונות (106,000) במשרד המשפטים, תשלומים על רישיונות רכב (133,000), קנסות משטרה (62,000) ובתי משפט (84,000), אגרת הטלוויזיה (87,000) ועוד. תשלומים אלו המבוצעים על-ידי הציבור באופן שוטף, גזלו בעבר טרחה וזמן רב אשר נחסכים כיום לאזרח באמצעות שירות התשלומים באינטרנט. הגידול שחל במספר האזרחים אשר עושים שימוש בשירות זה מוכיחה את יתרונו ויעילותו.
 
שירותי התשלום הבולטים ב-2008 מבחינת ההיקף הכספי של העסקאות נוגעים לגופים כמו רשות המיסים, משרד המשפטים, המוסד לביטוח לאומי, משרד התמ"ת ומשרד הפנים. כ-73% מסכום העסקאות הועברו במסגרת תשלומים לרשות המסים. כמו כן, חלה עלייה ניכרת בסכומי התשלומים שהועברו למשרד המשפטים (170 מיליון ₪ ב-2008 לעומת 94 מיליון ₪ ב-2007), למוסד לביטוח לאומי (עלייה מ-574 מיליון ₪ ל-936 מיליון ₪), משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה (92 מיליון ₪ לעומת 66 מיליון ₪ בשנה שעברה) ומשרד הפנים (עלייה מ-2 מיליון ₪ ל-6.8 מיליון ₪).
 
בשנת 2008 נפתחו 14 שירותי תשלום חדשים לצד עדכון והסבה של שירותים קיימים. נוספה בשירות התשלומים באינטרנט, בשנת 2008, אפשרות להעברה בנקאית באמצעות הבנקים דיסקונט, מרכנתיל ומזרחי-טפחות, הושלמה הטמעת תשתית זיהוי באמצעות כרטיס חכם בשירות התשלומים ואף החלו תהליכים לפיתוח תשלום באמצעות הוראת קבע.
 
בספטמבר 2008 הושקו עמדות תשלום מתקדמות הכוללות מסכי מגע בלשכת מינהל האוכלוסין בתל אביב. עמדות דומות יוצבו לאחר סיום מכרז "עמדות השירות" בלשכות נוספות וכן בלשכות הטאבו של משרד המשפטים. העמדות נועדו אף הן לחסוך זמן יקר לאזרחים המגיעים ללשכה בשעות הפעילות ואחריהן.
 
מנכ"ל משרד האוצר, ירום אריאב, ציין כי הרחבת הפעילות של שירות התשלומים הינה צעד חשוב המסמן את הפוטנציאל הרב לשינוי תפיסת השירות של הממשלה לאזרחים והיא מהווה מהלך במסגרת אסטרטגיה ארוכת-טווח של משרד האוצר לייעול הבירוקרטיה הממשלתית.
 
סגן בכיר לחשב הכללי, טל הרמתי, הוסיף כי שירות התשלומים הממשלתי הינו אחד מהמרכיבים המוצלחים ביותר בתוך המערך הגדול והחשוב של ממשל זמין. משרד האוצר רואה במערך זה את אחד הגורמים החשובים ביותר בכל הנוגע להתייעלות הממשלה ושיפור שירותיה לאזרחים. בכוונתנו להמשיך להעמיק ולהרחיב את סל השירותים הניתנים, קלות השימוש בהם ונגישותם לכל סוגי האוכלוסיה.
 
בשנת 2009 צפוי מערך ממשל זמין להמשיך בפיתוח שירות התשלומים הקיים, להעלות שירותי תשלומים חדשים וליזום חידושים נוספים שיסייעו לאזרחים לחסוך זמן ובירוקרטיה.