גידול שיא של כ-55% בייצוא ההייטק (כולל תרופות) לסין במחצית הראשונה של 2004

הסתכם בכ- 201 מיליוני דולרים; ירידה של כ- 35% בייצוא המזון ושל 31% בייצוא הטקסטיל לסין; יחיאל אסיה מעריך - הייצוא לסין יגדל ב- 2004 בכ- 25% ויסתכם בכ- 640 מיליוני דולרים


00:00 ,15.08.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
הסתכם בכ- 201 מיליוני דולרים; ירידה של כ- 35% בייצוא המזון ושל 31% בייצוא הטקסטיל לסין; יחיאל אסיה מעריך - הייצוא לסין יגדל ב- 2004 בכ- 25% ויסתכם בכ- 640 מיליוני דולרים.

במחצית הראשונה של 2004 חל גידול שיא של כ- 55% בייצוא הייטק (כולל תרופות) לסין, לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם בכ- 200 מיליוני דולרים. כך מסר יחיאל אסיה, מנכ"ל מכון היצוא. בתוך כך גידול של 60% נרשם בייצוא התרופות לסין והסתכם בכ-1 מליון דולר.

יצויין, כי יצוא ההייטק לסין כולל - תרופות, מכונות למשרד ומחשבים, רכיבים אלקטרוניים, ציוד טלקומוניקציה, ציוד אלקטרוני, מכשירים למדידה, מכשור רפואי כירורגי, ציוד תעשייה לבקרה.

מנכ"ל מכון היצוא ציין, כי עלייה של כ - 51% נרשמה בסה"כ הייצוא לסין, במחצית הראשונה של 2004, לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והסתכם בכ- 314 מיליון דולר.

אסיה מעריך, כי בשנת 2004 כולה צפוי גידול של כ- 25% בייצוא לסין לעומת 2003, ויסתכם בכ- 640 מיליוני דולרים. זאת בשל הצמיחה המהירה בכלכלה הסינית וההזדמנויות העסקיות שיש לתעשייה הישראלית בסין בתחומים של אלקטרוניקה ותקשורת, טלקומוניקציה, מוליכים, תוכנה, אבטחה ובטיחות, תשומות לחקלאות, טכנולוגיות סביבה, אריזה ופלסטיקה ועוד.

מניתוח מכון היצוא של נתוני הייצוא לסין לפני ענפים במחצית הראשונה של השנה, לעומת התקופה המקבילה אשתקד מתברר, כי חלה ירידה של כ- 35% בייצוא המזון לסין והסתכם בכ-4.6 מיליון דולר; ירידה של כ- 31% נרשמה בייצוא מוצרי טקסטיל, הלבשה ועור לסין והסתכם בכ- 4.2 מיליון דולר; יצוא מוצרי הגומי והפלסטיק ירד בכ- 15% והסתכם בכ- 4.2 מיליון דולר.

אסיה מסר, כי לעומת זאת, יצוא כימיקלים וזיקוקי נפט גדל בכ-30% והסתכם בכ-27 מליון דולר; עליה של 67% נרשמה בייצוא המתכות הבסיסיות ומוצרי מתכת, לסין, והסתכם בכ-17 מליון דולר; גידול של כ- 184% נרשם בייצוא העץ, ריהוט, נייר ודפוס, והסתכם בכ-4.5 מליון דולר.

יצויין, כי מכון היצוא הכין תוכנית פעולה, כיצד ניתן להגדיל היצוא לסין פי 4 עד 2008, לכ- 2 מיליארד דולר בשנת 2008. התוכנית כוללת את המרכיבים הבאים:

- ביצוע פעולות תשתית כללית - עריכת סקר שיווקי אסטרטגי; הקמת אתר באינטרנט בשפה הסינית, הפקת חומר פרסומי בשפה הסינית; הקמה והשלמה של מסד נתונים מעודכן של אנשי קשר; רכישת מאגרי מידע ועוד.

- התמקדות ב-3 אזורי יעד - בפרובינצית גוונג דונג, אזורי שנגחאי, ובפרובינציות ג'יאנגשי וזג' יאנג, וכן בבייג'ינג הבירה.

- הרחבה והעמקה של הפעילות באמצעות גורמים מקצועיים ומקומיים.

- מתן סיוע פרטני לכל חברה למציאת שותפים עסקיים.

- התמקדות בענפי ההייטק (טכנולוגיה ומוצרים בתחום הטלפון הסלולרי, טלקומניקציה, תוכנה, רכיבים אלקטרונים וציוד רפואי); בענף אבטחה ובטיחות; בענף תעשיות רכב; בענף תשומות לחקלאות; בענף טכנולוגיות סביבה ובענף פלסטיקה ואריזה.