גידול חד בשימוש בפקטורינג בקרב היצואנים

בחברת פסגות מימון פקטורינג מדווחים כי הגידול המשמעותי במימון ליצואנים נרשם בעיקר בתחום התעשייה. בשנת 2006 בוצעו בעולם עסקאות פקטורינג בהיקף של יותר מ-1.5 טריליון דולר


00:00 ,01.05.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

בחברת פסגות מימון פקטורינג מדווחים כי הגידול המשמעותי במימון ליצואנים נרשם בעיקר בתחום התעשייה. בשנת 2006 בוצעו בעולם עסקאות פקטורינג בהיקף של יותר מ-1.5 טריליון דולר
 
חברת פסגות מימון ופקטורינג מדווחת כי ברבעון הראשון של שנת 2007 היא הכפילה את פעילותה בביצוע עסקאות פקטורינג ליצואנים. מפסגות מדווחים כי הגידול המשמעותי במימון ליצואנים נרשם בעיקר בתחום התעשייה.
 
החברה מסרה כי הגידול נובע הן מגידול בהיקפי היצוא של לקוחות קיימים והן כתוצאה מצירוף יצואנים חדשים. בהקשר זה יש לציין כי לאחרונה דווח על ידי מכון היצוא כי בשנת 2006 חל גידול של כ-10% במספר היצואנים מישראל.
 
הפקטורינג, אמצעי מימון חדש יחסית בישראל, הוא מאמצעי המימון המובילים והמקובלים בעולם. הפקטורינג מעניק מימון לחברה כנגד עסקאות המכירה שלה באשראי ללקוחותיה. חברת הפקטורינג רוכשת את החובות המסחריים של חברות והופכת את התקבול העתידי באשראי לתקבול במזומן. הפקטורינג מאפשר ליצואנים לקבל הקדמה של תשלומי הלקוחות מחד והגנה בגין סיכוני אשראי של החייבים מאידך.
 
ראובן סלטר, מנכ"ל פסגות פקטורינג: "חברות רבות בעולם משתמשות בפקטורינג כאמצעי מימון לצורך גיוון מקורות הון חוזר. בשנת 2006 בוצעו בעולם עסקאות פקטורינג בהיקף של יותר מ-1.5 טריליון דולר. הכלי יעיל במיוחד לחברות הנמצאות בשלבי הצמיחה שלהן ופעיל בכל ענפי המשק. הגידול בפקטורינג בקרב היצואנים נובע מהשילוב של מכשיר הפקטורינג הן כאמצעי למימון ההון החוזר והן כמכשיר להגנה מפני סיכוני אשראי הנובעים מאי תשלום של הלקוחות בחו"ל. עסקאות הפקטורינג של פסגות מבוטחות באמצעות ביטוח אשראי של שתי החברות הפועלות בישראל בססח וכלל ביטוח אשראי."