גידול חד בביקוש של יצואנים ישראלים לביטוח אשראי מכירות לסין, רוסיה, מקסיקו ורומניה

גידול חד בביקוש של יצואנים ישראלים לביטוח אשראי מכירות לסין, רוסיה, מקסיקו ורומניה במחצית הראשונה של 2004


00:00 ,25.07.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
גידול חד בביקוש של יצואנים ישראלים לביטוח אשראי מכירות לסין, רוסיה, מקסיקו ורומניה במחצית הראשונה של 2004
מנתוני בססח עולה: גידול חד בביקוש של יצואנים ישראלים לביטוח אשראי מכירות לסין, רוסיה, מקסיקו ורומניה במחצית הראשונה של 2004


מילגרום: הביקוש הגובר לביטוח אשראי משקף את הגידול החד שחל בייצוא למדינות הללו, אך גם את המודעות ההולכת וגדלה לביטוח אשראי כאמצעי להגדלת המכירות לשווקים שונים

מנתוני בססח, החברה הישראלית לביטוח אשראי מקבוצת הכשרת היישוב, עולה כי במחצית הראשונה של השנה חל גידול חד בביקוש של יצואנים ישראלים לביטוח אשראי מכירות לסין, רוסיה, מקסיקו ורומניה, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. על פי נתוני בססח עולה כי במחצית הראשונה של 2004, חלה עליה בביקוש לביטוח אשראי מכירות של יצואנים ישראלים לסין בשיעור של 120%, עליה של 80% בביטוח אשראי לרוסיה, עליה של 70% למקסיקו ועליה של 40% לרומניה.

על פי נתוני בססח, הגידול בביקוש לביטוח אשראי ביצוא לסין ורומניה הוא בעיקר עבור יצוא סחורות בענפי הדשנים המזון וההיי-טק. הגידול בביקוש לביטוח אשראי לרוסיה הוא בעיקר עבור יצוא סחורות בענפי הפלסטיקה, המזון וההיי-טק. הגידול בביקוש לביטוח אשראי ליצוא למקסיקו הוא בעיקר בתחום ההיי-טק.

לדברי דוד מילגרום, מנכ"ל בססח, "הביקוש הגובר לביטוח אשראי משקף את הגידול החד שחל בייצוא לסין, רוסיה, מקסיקו ורומניה במחצית הראשונה של השנה, אך גם את המודעות ההולכת וגדלה בקרב החברות הישראליות לביטוח אשראי כאמצעי להגדלת המכירות לשווקים שונים. לא אחת המידע הפיננסי אותו מעמידה חברת ביטוח האשראי לרשות המבוטח, והכיסוי הביטוחי, מאפשרים הגדלה של המכירות ללקוחות, בהשוואה להיקף האשראי והמכירות של היצואן ללא ביטוח". לדבריו, מבטחי המשנה של בססח ובראשם חברתSwiss Re השוויצרית אישרו את הגדלת קווי האשראי למדינות השונות, בהתאם לצרכי היצואנים הישראלים. "אשר ליצוא הישראלי לרוסיה", הוסיף מילגרום, "בססח עוקבת מקרוב אחר המתרחש במערכת הבנקאית ברוסיה ועל ההשלכות שיכולות להיות לכך במשק הרוסי, אך לפי שעה אין שינוי במדיניות ביטוח האשראי למדינה זו".