גידול חד בביקוש למכסות ביטוח אשראי של בססח עבור ייצוא למצרים ולמרוקו בחודש האחרון

התחממות היחסים בין מדינות ערב וישראל באה לידי ביטוי גם בהתחממות בשיתופי הפעולה במגזר העסקי. מנתוני בססח, החברה הישראלית לביטוח אשראי מקבוצת הכשרת היישוב, עולה כי בחודש האחרון חלה עלייה חדה בביקוש למכסות ביטוח אשראי עבור ייצוא ישראלי למצרים ולמרוקו


00:00 ,15.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט

אינדיקציה ראשונה להידוק השת"פ הכלכלי עם מדינות ערב;הגידול בביקוש למכסות אשראי משקף את הצפי של היצואנים הישראלים להגדלת הייצוא הישראלי למדינות ערב
 
התחממות היחסים בין מדינות ערב וישראל באה לידי ביטוי גם בהתחממות בשיתופי הפעולה במגזר העסקי. מנתוני בססח, החברה הישראלית לביטוח אשראי מקבוצת הכשרת היישוב, עולה כי בחודש האחרון חלה עלייה חדה בביקוש למכסות ביטוח אשראי  עבור ייצוא ישראלי למצרים ולמרוקו. הביקוש למכסות אשראי מהווה למעשה את תחזית המכירות בחודשים הקרובים של היצואנים הישראלים. עם זאת עדיין לא חל גידול בביקוש למכסות אשראי לירדן.
 
על פי נתוני בססח, הביקוש למכסות ביטוח אשראי למצרים עלה בחודש האחרון ב –7%, ולמרוקו חלה בחודש האחרון עלייה של  25% בביקוש למכסות אשראי.
 
על פי נתוני בססח, עיקר הביקוש למכסות אשראי למצרים הוא עבור ייצוא בענפי הכימיקלים, טקסטיל, פלסטיק וחקלאות. הביקוש למכסות אשראי למרוקו הוא עבור ענפי הכימיקלים והחקלאות.
 
לדברי דוד מילגרום, מנכ"ל בססח, היקף היצוא למדינות ערב מושפע עד מאוד מהמצב הגיאופוליטי באזור, והגידול בביקוש למכסות אשראי מבססח מהווה אינדיקציה ראשונה לקראת הגידול הצפוי בהיקפי הסחר בין המדינות.
 
בססח, החברה הישראלית לביטוח אשראי, מקבוצת הכשרת היישוב, מבטחת אשראי בהיקף של מעל 5 מיליארד דולר בשנה, כאשר מתוכם מעל 4 מיליארד דולר בעסקאות סחר חוץ וכמיליארד דולר בשוק המקומי. לאחרונה דורגה החברה Aa3 ע"י מידרוג.