בשנת 2005 גדל יצוא ענף הקוסמטיקה ב-7.3%

יחיאל אסיה: בשנת 2005 יצוא ענף הקוסמטיקה הסתכם בכ-204 מיליון דולר. מעריך כי היצוא בענף יגדל השנה בכ-22% ויסתכם בכ-250 מיליון דולר ומגלה כי מכון היצוא מתכנן השנה להתמקד בשווקי ארה"ב ורוסיה


00:00 ,19.03.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

יחיאל אסיה: בשנת 2005 יצוא ענף הקוסמטיקה הסתכם בכ-204 מיליון דולר. מעריך כי היצוא בענף יגדל השנה בכ-22% ויסתכם בכ-250 מיליון דולר ומגלה כי מכון היצוא מתכנן השנה להתמקד בשווקי ארה"ב ורוסיה
 
בשנת 2005 גדל יצוא ענף הקוסמטיקה ב-7.3% לעומת השנה שקדמה לה והסתכם בכ-204 מיליון דולר, כך מסר יחיאל אסיה, מנכ"ל מכון היצוא. להערכתו יצוא ענף הקוסמטיקה יגדל בשנת 2006 בכ-22% לעומת אשתקד ויסתכם בכ-250 מיליון דולר.
 
מנתוני מכון היצוא מסתבר כי שוק הקוסמטיקה בעולם מוערך בכ-33 מיליארדי דולרים עם קצב גידול של כ- 9% לשנה בממוצע בשנים האחרונות. בארה"ב למשל מוערך שוק הקוסמטיקה ב-8 מיליארדי דולרים ובמזרח אירופה מגיע שוק זה ליותר מ-2 מיליארד דולר.
 
בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2005 הושקו ברחבי העולם כ-6,200 מוצרים חדשים בתחום השיער, מתוכם 1,530 מוצרים בתחום עיצוב השיער, כ-1,990 מוצרים בתחום טיפול בשיער, כ-2,680 מוצרים חדשים בתחום השמפו.
 
ליאור לוי, יו"ר ההנהלה הציבורית של ענף הקוסמטיקה ומבעלי ביסקול, מסר כי מכון היצוא מתכנן השנה להתמקד בין השאר במדינות יעד כמו ארה"ב ורוסיה כדי להגדיל את יצוא הקוסמטיקה למדינות אלו. כמו כן, מתכנן מכון היצוא לפעול לקידום מיתוג ענף הקוסמטיקה הישראלי בעולם.
 
עוד  מתכנן השנה מכון היצוא להשתתף ב-4 תערוכות מובילות בתחום הקוסמטיקה והתמרוקים במדינות, לערוך מחקרים בנושא, ימי עיון, פגישות עם קניינים, להיות חבר ב-COLIPA, ארגון הגג של תעשיות הקוסמטיקה והתמרוקים באירופה ולקדם את חברות הקוסמטיקה באינטרנט.
 
לוי הביע תקווה כי השנה גם יחול גידול במספר יצואני הקוסמטיקה וכי השנה יצטרפו עוד כ-20 יצואנים ל-70 יצואני הענף המייצאים לרחבי העולם.