בשנת 2004 צפוי גידול ביצוא לאיטליה; משלחת איטלקית מגיעה לישראל להידוק שיתופי פעולה

שרגא ברוש מעריך: בשנת 2004 צפוי גידול של כ-10% ביצוא לאיטליה ויסתכם בכ-850 מיליוני דולרים; משלחת איטלקית מגיעה לישראל ב-7 בספטמבר להידוק שיתופי פעולה. בראש המשלחת - סגן נשיא הפרלמנט האירופי;


00:00 ,07.09.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
שרגא ברוש מעריך: בשנת 2004 צפוי גידול של כ-10% ביצוא לאיטליה ויסתכם בכ-850 מיליוני דולרים; משלחת איטלקית מגיעה לישראל ב-7 בספטמבר להידוק שיתופי פעולה. בראש המשלחת - סגן נשיא הפרלמנט האירופי; כ-1,510 חברות ישראליות מייצאות ופועלות באיטליה.

בשנת 2004 צפוי גידול של כ-10% ביצוא של ישראל לאיטליה לעומת אשתקד ויסתכם בכ-850 מיליוני דולרים, (כולל יהלומים). כך מעריך שרגא ברוש, יו"ר מכון היצוא.

ברוש טוען, כי הסיבה העיקרית לגידול הצפוי ביצוא לאיטליה היא בשל העלייה של השער הממוצע של מטבע האירו לעומת הדולר בשנת 2004 לעומת 2003.

יו"ר מכון היצוא מציין, כי בחודשים ינואר-יולי 2004 חלה עליה של 14% בייצוא התעשייתי (ללא יהלומים) של ישראל לאיטליה לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם בכ-473 מליון דולר. העלייה הושפעה בעיקר מהתחזקות האירו לעומת הדולר בחודשים אלו בשיעור של 16.6% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בתוך כך, חלה עליה של 112% ביצוא של מכשור רפואי לאיטליה בששת החודשים הראשונים של השנה לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם בכ- 13 מיליוני דולרים.

ברוש מסר, כי היום, (7/9/2004) תגיע לישראל משלחת איטלקית שבראשה עומד מר מאורו מריאו (Mauro Mario), סגן נשיא הפרלמנט האירופי. את המשלחת ארגן מכון היצוא יחד עם ניה דלה אופרה (Nia Delle Opere), הארגון הגדול והפעיל ביותר באיטליה המאגד בתוכו כ - 30,000 חברות מסחריות וכלכליות ולו 38 סניפים באיטליה ו – 13 סניפים מחוצה לה.

יו"ר מכון היצוא ציין, כי המשלחת כוללת כוח חלוץ של 16 ראשי הארגון, המייצגים סקטורים מקצועיים שונים. מטרת הביקור - הכרת הפוטנציאל של ישראל והידוק שיתופי הפעולה בין המדינות. ברוש ציין, כי הביקור נועד גם לצורך הכנת הקרקע לביקור משלחת גדולה של אנשי עסקים מטעם הארגון בחודש דצמבר השנה, כדי לחתום על הסכמים חדשים עם חברות הישראליות.

ברוש הדגיש, כי "המשלחת מגיעה לישראל לקידום קשרי מסחר עם חברות ישראליות וכהמשך למדיניות ממשלת איטליה להידוק הקשרים עם ישראל בנושאים שונים בעלי עניין משותף לישראל ולאיטליה. "Nia Delle Opere" הינו ארגון בעל יוקרה רבה ונחשב בעל השפעה פוליטית חזקה ולכן מספר החברות המצטרפות אליו גדל בהתמדה". מכון היצוא ארגן לאיטלקים מפגשים עם מספר חברות ישראליות בתחומי: תוכנה ומו"פ; טכנולוגיה חקלאית, השקיה, זרעים, דשא מוכן ועיבוד מזון; אנרגיה, טיפול בפסולת, אנרגיה סולרית, ייעול וניהול משק המים; ויהלומים.
יצויין, כי כ-1,510 חברות ישראליות מייצאות ופועלות כיום באיטליה.