ברזיל תרכוש טכנולוגיות אבטחה ישראליות

המזכיר לביטחון פנים של מדינת ריו-דה-ז'נרו בתום סיור בתעשיית ביטחון המולדת הישראלית: אפעל לקדם חילופי ידע, אימונים משותפים ורכישות ציוד מישראל


00:00 ,06.07.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

המזכיר לביטחון פנים של מדינת ריו-דה-ז'נרו בתום סיור בתעשיית ביטחון המולדת הישראלית: אפעל לקדם חילופי ידע, אימונים משותפים ורכישות ציוד מישראל
 
"השוק הביטחוני בישראל מפתיע באיכותו, במיוחד בתחומים כמו הדמייה וטלקומוניקציה. אני מאמין שיש כאן הרבה הזדמנויות לשיתוף פעולה מסחרי ואני צופה שנתחיל להחליף ידע, לבצע אימונים משותפים ולסחור במוצרי טכנולוגיה שונים בתחום האבטחה כבר בקרוב." כך אמר חוסה מריאנו בנינקה בלטרמה, המזכיר לביטחון פנים של מדינת המחוז ריו דה-ז'נרו בברזיל, עם סיום ביקורו בארץ, במהלכו ערך סיור מקיף בתעשיות בטחון המולדת בישראל ביוזמת מכון היצוא והנספחות המסחרית בברזיל.
 
לדברי בלטרמה, עד היום רכשה ברזיל את עיקר ציוד האבטחה מארה"ב בגלל הקירבה הגיאוגרפית לשוק האמריקני, שהוא גם שוק מתקדם ואיכותי מאוד. לאחר ביקורו כאן בכוונתו לפנות גם לשוק הישראלי,. "אני מתרשם שהטכנולוגיות שלכם אינן נופלות באיכותן מאלה של האמריקנים ואפילו טובות יותר. עובדה, גם אתה מוכרים ציוד אבטחה לאמריקנים", אמר השר.
 
המזכיר בלטרמה, שמונה לתפקידו לפני כשנה, אמר כי הוא מעוניין בשני סוגי אמצעים - מערכות שליטה, בקרה ותקשורת, מידע ומודיעין, שישמשו את גופי המודיעין ויחידות האיסוף של מדינת המחוז, תוך דגש על מערכות אינטגרטיביות של פיקוד ובקרה הן ליחידות המשטרה והן לגופים אזרחיים שונים העוסקים בכל המרחב של הגנה אזרחית וביטחון הפנים. שנית, כלים בלתי מאוישים לסוגיהם שייתמכו בכוחות בשטח ויסייעו במקרים של אירועי חירום ואירועים המוניים, כולל פיטרול בכבישים, בחופים וביערות, מניעת שריפות ושליטה במתחמי פשע אורבאניים. המזכיר בלטרמה הוסיף, כי ברזיל מועמדת מובילה לארח את משחקי גביע העולם בכדורגל ב-2014, מה שיחייב את שדרוג מערך האבטחה במדינה.
 
המזכיר לביטחון פנים של ריו נחשב לחסיד מובהק של טכנולוגיות אבטחה והוא זוקף לזכותן את הצלחתו בהורדת רמת הפשיעה במדינה. לדבריו, השילוב בין כוח אדם מיומן לבין טכנולוגיות חדשות, הוא שסייע למיגור הפשע המקומי. מדובר בטכנולוגיות ובתשתיות אבטחה שנבנו בריו בעקבות אירוח המשחקים הפאן-אמריקניים בשנת 2007. הוא הדגיש, כי זה בדיוק מה שהביא אותו לישראל – החיפוש אחרי טכנולוגיות אבטחה חדשניות.
 
ליאור קוניצקי מנהל מחלקת תעשיות ביטחוניות במכון היצוא מסר כי הוא רואה חשיבות רבה בביקורים מסוג זה כדרך הבלתי אמצעית והטובה ביותר להבין את צורכי הלקוחות בשווקים הבין לאומיים ולהתאים פתרונות וטכנולוגיות ישראליות על מנת לייצר שיתופי פעולה אפקטיביים.
 
במהלך ביקורו נפגשו המזכיר ומשלחתו עם חברות ישראליות רבות בתחום הביטחון, ביוזמת מכון היצוא והנספחות המסחרית בברזיל. מנהלי החברות הציגו בפניהם פתרונות טכנולוגים, טקטיים ואינטגרטיביים ללוחמה בטרור, מניעה וטיפול בפשיעה ורישות ערים במערכות שליטה ובקרה. בנוסף נחשפה המשלחת הברזילאית, שכללה גם את הממונה על הביטחון מעירית סאו פאולו לטכנולוגיות מובילות בתחומי מזל"טים, כלי רכב ממוגנים, תצפית, תקשורת, פתרונות ליחידות אכיפת חוק, פתרונות מודיעין ומרכזי שו"ב של ערים.
 
על פי נתוני מכון היצוא בחמשת החודשים הראשונים של 2008 חל גידול של למעלה ממאה אחוזים בהשוואה לחמשת החודשים הראשונים של שנת 2007 ביצוא של ישראל לברזיל, והוא הסתכם בכ- 427 מיליון דולר. זאת לאחר גידול של כ- 44% בשנת 2007 לעומת שנת 2006. ביבוא מברזיל חלה בחמשת החודשים הראשונים של 2008 ירידה של כ- 8% והוא הסתכם בכ- 103 מיליון דולר.