ברזיל וישראל בוחנות את העמקת הקשרים הכלכליים

בועז הירש, סמנכ"ל סחר חוץ במשרד התמ"ת: ברזיל הינה מדינת יעד של משרד התמ"ת בתחום סחר החוץ. בשבוע הבא יבקר בישראל נשיא ברזיל


00:00 ,07.03.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

בועז הירש, סמנכ"ל סחר חוץ במשרד התמ"ת: ברזיל הינה מדינת יעד של משרד התמ"ת בתחום סחר החוץ. בשבוע הבא יבקר בישראל נשיא ברזיל
 
ממשלת ברזיל מבקשת לנצל את ביקורו של נשיא ברזיל מר לואיז אינסיו לולה דה סילבה בישראל ב-15 במרץ על מנת להעמיק את קשרי הסחר ושיתוף הפעולה במו"פ תעשייתי. לשם כך הגיע לישראל סגן שר התמ"ס הברזילאי לנושאי סחר חוץ, מר וובר בהל (Welber Barral), שקיים שורה של פגישות עם אישים כלכליים בכירים ובראשם פגישה עם שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן-אליעזר.
 
בועז הירש, סמנכ"ל סחר חוץ במשרד התמ"ת מסר כי "ברזיל הינה מדינת יעד של משרד התמ"ת בתחום סחר החוץ, בין התוצאות של תעדוף זה של משרד התמ"ת, הינם שני הסכמי מפתח אשר המדינות חתמו בשנת 2007 והם, הסכם סחר חופשי האמור להיכנס בזמן הקרוב לתוקף והסכם לשיתוף פעולה במו"פ תעשייתי אשר שני הצדדים עובדים על יישומו. ביקורו של סגן השר יקדם את ישראל וברזיל לבחון הקשיים והאתגרים העומדים בפני מינוף היחסים".
 
הסחר עם ברזיל הסתכם בשנת 2009 בכ-933 מיליון דולר המהווים ירידה של כ-39% לעומת שנת 2008. לישראל עודף במאזן המסחרי מול ברזיל, וסך הייצוא בשנת 2009 הסתכם בכ-662 מיליון דולר. נתון זה משקף ירידה של כ-43% לעומת שנת 2008. ענפי הייצוא העיקריים לברזיל הינם מוצרים של התעשיות הכימיות, כמו דשנים (המהווים כ-70% מהייצוא הישראלי לברזיל) ומכונות ומכשירים מכניים, כמו מכשור חקלאי (המהווים כ-16% מהייצוא הישראלי לברזיל). ענפי הייבוא העיקריים מברזיל הינם בשר (כ-27% מהייבוא מברזיל, תכשירי מזון וטבק (המהווים כ-23% מהייבוא מברזיל).
 
רועי ניר, הנספח הכלכלי של משרד התמ"ת בברזיל, ציין כי "נתוני הסחר הנוכחיים אינם מייצגים את הפוטנציאל הגלום בסחר בין ישראל לברזיל וכי יישום הסכם האס"ח ייתן דחיפה משמעותית הן להיקפו של הסחר והן לגיוון הרכבו אשר כיום מבוסס ברובו מוצרי מזון בייבוא ומוצרים כימיקלים בייצוא".