ברוש לשר האוצר: "חדל ממדיניות של 'עשה ואל תעשה' בנוגע לשער הדולר"

נשיא התאחדות התעשיינים קרא לשר האוצר לגבש תוכנית על מנת לשמור על כושר התחרות של היצוא הישראלי. "מדיניות הנגיד ובנק ישראל מיצתה את עצמה"


00:00 ,12.01.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא התאחדות התעשיינים קרא לשר האוצר לגבש תוכנית על מנת לשמור על כושר התחרות של היצוא הישראלי. "מדיניות הנגיד ובנק ישראל מיצתה את עצמה"
 
בהמשך לסדרת פגישות שנערכו עם בכירי משרד האוצר ושר האוצר, ולא הניבו תוצאות, בנושא שער הדולר, אומר שרגא ברוש נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים: "על שר האוצר לפעול ולמצוא פתרונות לשער הדולר וכושר התחרות של הייצוא הישראלי. שר האוצר צריך לחדול מהמדיניות אותה הוא נוהג של 'עשה ואל תעשה'. ידוע לכל כי מדיניות הנגיד ובנק ישראל מיצתה את עצמה ויש לפעול ולגבש תוכנית על מנת לשמור על כושר התחרות של היצוא הישראלי ולאפשר למשק ולכלכלה הישראלית להתאושש".
 
סקר שערך אגף הכלכלה בהתאחדות התעשיינים, עולה כי במידה והתיסוף יתמשך בשנת 2010, כ-34% מהחברות יפטרו עובדים וכ- 15% מהחברות יעבירו את פעילותן לחו"ל; 31% יקפיאו את מצבת העובדים; 48% מהחברות יקצצו בשעות נוספות ובמשמרות; כ- 42% יקפיאו שכר ו-44% יצמצמו בהוצאות הקבועות; 45% יפעלו לייעול תהליכי הייצור, 31% מהחברות יצמצמו השקעות, כולל השקעות מו"פ; 13% מהחברות יעבירו חלקים בשרשרת הערך לקבלני משנה בחו"ל, במידה והתיסוף ימשך. מנגד, כ- 4% מהחברות ציינו כי בכוונתן לבצע השקעה מוגברת במו"פ על מנת לשפר את הפריון.
 
יצוין כי הסקר נערך שנערך בנובמבר 2009 בא לבחון את השפעת התיסוף על מצב התעשייה.  השתתפו בו 106 חברות מענפי תעשייה שונים.