ברוש יבקש מראשי הנציבות באיחוד האירופי להגדיל השקעותיה בישראל

ברוש יציע לראשי הנציבות לשתף פעולה כדי להילחם ביבוא בהיצף מסין, זאת באמצעות החלפת מידע בין הארגונים. ברוש מעריך כי מאזן הסחר השלילי בין ישראל לאיחוד האירופי יקטן השנה בכ-20%


00:00 ,09.09.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

ברוש יציע לראשי הנציבות לשתף פעולה כדי להילחם ביבוא בהיצף מסין, זאת באמצעות החלפת מידע בין הארגונים. ברוש מעריך כי מאזן הסחר השלילי בין ישראל לאיחוד האירופי יקטן השנה בכ-20%
 
שרגא ברוש, יו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים ונשיא התאחדות התעשיינים מבקש להעמיק את היחסים הכלכליים בין ישראל לאיחוד האירופי. ברוש יבקר מחר (10 בספטמבר) בבריסל, יחד עם גד פרופר,  נשיא לשכת המסחר ישראל-האיחוד האירופי. השניים ייפגשו עם ראשי נציבות האיחוד האירופי.
 
ברוש יבקש מראשי הנציבות באיחוד האירופי שאירופה תגדיל את ההשקעות שלה בישראל פי 10 ובכך לנסות ולהשתוות להיקף ההשקעות האמריקאיות בישראל. ברוש מעריך כי ההשקעות האירופיות בארץ הינן פחות מ-10% מסך ההשקעות הזרות בישראל, שהסתכמו אשתקד בכ-14 מיליארד דולר וכי ההשקעות האמריקאיות בארץ מהוות כ-90% מהסך הכולל של ההשקעות הזרות בישראל.
 
ברוש יציע לראשי הנציבות לשתף פעולה כדי להילחם ביבוא בהיצף מסין, זאת באמצעות החלפת מידע בין הארגונים, שכן חובת ההוכחה על היצף מוטלת על הצד הנפגע.
 
בביקורו יפעל ברוש להקל על תעשיות התעופה והחלל של ישראל להשתלב בתוכנית המו"פ האירופית ל-7 השנים הקרובות (המסגרת השביעית), כאשר היקף התקציב של התוכנית עומד על 50 מיליארד יורו ל-7 שנים. מתוכם יוכלו התעשייה ומוסדות המחקר והאקדמיה בישראל ליהנות באופן ישיר ממענקי מחקר של כ-700 מיליון יורו.
 
ברוש יבקש מראשי הנציבות לבצע תיקון חד פעמי או הדרגתי בשיעורי ההטבות בתחום המזון והחקלאות ובכך להשוות את רמת החשיפה באירופה לרמה הקיימת בישראל בתחומים אלו.
 
ברוש יפעל בביקורו להגיע עם האירופים להסכם הכרה הדדית בנושא רכש אלקטרוני - דבר שיקל על חברות ישראליות להשתתף במכרזים ציבוריים.
 
ברוש ינסה בביקורו שישראל תקבל מהאירופים מעמד של "חברה מועדפת", מבחינת ביטחון המוצרים, זאת בעקבות העובדה כי עקב האיום הביטחוני הגובר בעולם, מאז אירועי ה-11 בספטמבר 2001 הותקנו תקנות המחמירות על היבוא לאירופה.
 
כן ינסה ברוש לערב את הנציבות האירופית לשתף פעולה עם הסקטור העסקי הישראלי והפלסטיני, במטרה לייצב את היחסים הכלכליים באזור, זאת באמצעות פעולות ממוקדות שיבוצעו על ידי הסקטור העסקי משני הצדדים.
 
ברוש יפעל על מנת להעניק לסקטור הפרטי הישראלי מעמד באיחוד הדומה לזה של הסקטור הפרטי האירופאי. המשמעות היא לאפשר נגישות לתוכניות אירופאית ולחברות בגופים באירופה שעד היום היו סגורים לחברות ישראליות. האיחוד מעניק היום לישראל מעמד של מדינה "שכנה" במסגרת מדיניות השכנות של האיחוד. ברוש יפעל לשדרג את המעמד, יבקש שתוכניות וגופים נוספים, שעד היום לא היו פתוחים לחברות ישראליות, ייפתחו עבורן. כן ידון בהתאמת הסביבה העסקית הישראלית (הרגולציה, תקינה, כללים) לכללים האירופים.
 
בביקורו יעלה ברוש על סדר היום את הייחודיות שביחסים בין ישראל לאיחוד האירופי ויטפל בבעיות פרטניות של היצוא הישראלי, תוך השתלבות ישראל במרחב הכלכלי האירופי. ברוש יפעל לבניית תשתית לשיתוף פעולה עתידי על מנת לשלב את הסקטור העסקי הישראלי בתוכניות כלכליות עתידיות של האיחוד האירופי.
 
במסגרת הביקור יקבל ברוש ממקור ראשון מידע על התהליכים הכלכליים והחברתיים העוברים על אירופה, החל מבעיות של תעסוקה, ההתמודדות עם אתגרי הגלובליזציה ועם מתחים ביחסי עבודה.
 
ברוש מעריך כי מאזן הסחר השלילי בין ישראל לאיחוד האירופי יקטן השנה בכ-20% ויגיע לכ-3.4 מיליארד דולר. יצוין כי במחצית הראשונה של 2007 הסתכם היצוא של ישראל (ללא יהלומים) לאיחוד האירופי ב-6.05 מיליארד דולר ואילו היבוא (ללא יהלומים) מאירופה הגיע ל-7.66 מיליארד דולר - דהיינו - מאזן שלילי של 1.6 מיליארד דולר.