ברוש: הדולר מתרסק, אנו באסון כלכלי

"אני אומר לשר האוצר - זה פשע לשבת, להסתכל ולא לעשות כלום. בארה"ב, הממשל מוציא 160 מיליארד דולר כדי להניע את המשק בכלכלה האמריקאית"


00:00 ,10.07.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

"אני אומר לשר האוצר - זה פשע לשבת, להסתכל ולא לעשות כלום. בארה"ב, הממשל מוציא 160 מיליארד דולר כדי להניע את המשק בכלכלה האמריקאית"
 
נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש ציין היום כי עוד בינואר הוא הזהיר כי המשק הולך לקראת אסון כלכלי, "אנו כבר באסון כלכלי ואם הממשלה לא תפעל, יהיה גם אסון חברתי. ברוש הדגיש כי הוא לא הולך לפוליטיקה לא היום ולא בעתיד, "אבל אני אומר לשר האוצר, זה פשע לשבת, להסתכל ולא לעשות כלום".
 
"בארה"ב, הממשל מוציא 160 מיליארד דולר כדי להניע את המשק בכלכלה האמריקאית ואילו פה בישראל, האוצר אינו עושה דבר. באוצר יושבים ומתווכחים ולא עושים כלום. האגו עובד שעות נוספות, הכל עניין של פרנציפ. זה נושא לועדת חקירה".
 
לדעת ברוש בנק ישראל חייב לנקוט היום בפעולות לא רגילות ולא קונוונציונליות כמו למסות תנועות הון ספקולטיביות לזמן קצר.
 
עוד אמר נשיא התעשיינים כי היחלשות הדולר בצורה דרמטית מחד, ועליית מחירי חומרי הגלם מאידך, מקשים מאוד על חיי היצואנים והופכים אותם לבלתי אפשריים. אי אפשר להעלות מחירים, כושר התחרות נשחק, סוגרים קווי יצור ומפטרים עובדים.
 
ברוש טוען, כי יש מה לעשות כדי להצעיד את המשק קדימה כמו למשל הורדת מיסים. גם אליבא דמשרד האוצר, 6 מיליארד שקל (מתוך ה-8 מיליארד), היו באים מהגידול בצמיחה.
 
לדעת ברוש, במקום לקצץ זה הזמן דווקא להגדיל את תקציב המו"פ ב-2 מיליארד שקל. דבר שהיה מסייע להגדלת היצוא הישראלי בעוד 2 - 3 שנים. כמו כן, יש לדעתו להאיץ פרוייקטים בתחום התשתיות במימון הסקטור הפרטי, כמו הארכת כביש 6, הארכת פסי הרכבת, הקמת תחנות כח, התפלת מים ועוד.