בקשה להכליל שלושה איזורי תעשייה נוספים במצריים כאיזורי QIZ

אולמרט ועמיתו המצרי פנו לראש ה USTRהאמריקאי ובו בקשה משותפת לאשר הוספה של שלושה איזורי תעשייה במצריים שיוגדרו כאיזורי QIZ; מאז כניסת הסכם ה-QIZ עם מצרים לתוקף רכשו המפעלים המצריים תשומות בסך של 8.5 מיליון דולר מישראל


00:00 ,05.09.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

אולמרט ועמיתו  המצרי פנו לראש ה USTRהאמריקאי ובו בקשה משותפת לאשר הוספה של שלושה איזורי תעשייה במצריים שיוגדרו כאיזורי QIZ; מאז כניסת הסכם ה-QIZ עם מצרים לתוקף רכשו המפעלים המצריים  תשומות בסך של 8.5 מיליון דולר מישראל
 
השר אולמרט חתם על מכתב משותף עם עמיתו המצרי השר לסחר חוץ ראשיד מוחמד ראשיד אל ראש ה USTRהאמריקאי פורטמן ובו בקשה משותפת לאשר הוספה של שלושה איזורי תעשייה במצרים שיוגדרו כאיזורי QIZ.
 
שניים מהאיזורים המבוקשים נמצאים באיזור קהיר רבתי ואחד באיזור איסמעליה ובהם תעשיות המיועדות ליצוא לארה"ב, בעיקר תעשיות מסורתיות ותעשיות בתחום הטקסטיל.
 
השר אולמרט צופה כי בהרחבת שלושת איזורי התעשייה הללו יש פוטנציאל לגידול משמעותי בייצוא המצרי לארה"ב ובתוקף הסכם ה- QIZ ייווצר גידול בביקוש לתשומות ישראליות לתעשיות אלה בגובה של לפחות 11.7%.
 
יצויין כי הסכם ה-QIZ נחתם בדצמבר 2004 בקהיר ונכנס לתוקפו בפברואר 2005, בהסכם אושרו 8 איזורי תעשייה בקהיר רבתי באלכסנדריה ובפורט סעיד.
 
מאז כניסת ההסכם לתוקף ניצלו 54 מפעלים מצריים מתוך כ- 450 מפעלים מורשים בתוך איזורי ה-QIZ את ההסכם, וייצאו לארה"ב מוצרי טקסטיל בסך של כ- 65  מיליון דולר . על מנת לעמוד בתנאי ההסכם רכשו המפעלים הללו סך של 8.5 מיליון דולר תשומות מישראל .
 
גבי בר יו"ר ועדת ה-QIZ מעריך כי התקופה הראשונה נועדה לגישושים הדדים ובדיקת השוק האמריקאי והתשומות הישראליות בנושא וכי ברבעונים הבאים תחול עלייה משמעותית בהיקפי הסחר הן בין מצרים לארה"ב וכפועל יוצא בין ישראל למצרים.