בפגישות אולמרט בפולין: פולין מעוניינת בידע ונסיון ישראלי בכל הקשור לטכנולוגיות לאבטחת גבולות

פולין תתמוך בבקשת ישראל להצטרף לארגון המדינות המפותחות ה- OECD כך הודיע שר הכלכלה הפולני ירגז' האוזנר במהלך פגישה שקיים עם מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת והתקשורת, אהוד אולמרט. (בישראל צפויים להגיש הצעה רשמית להצטרפות לאירגון בקיץ הקרוב).


00:00 ,11.02.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
פולין תתמוך בבקשת ישראל להצטרף לארגון המדינות המפותחות ה- OECD כך הודיע שר הכלכלה הפולני ירגז' האוזנר במהלך פגישה שקיים עם מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת והתקשורת, אהוד אולמרט. (בישראל צפויים להגיש הצעה רשמית להצטרפות לאירגון בקיץ הקרוב).

אולמרט נועד אתמול בורשה עם נשיא פולין אלכסנדר קובשנייבסקי, סגן רוה"מ ושר הכלכלה ירגז'י האוזנר, סגן רוה"מ והאחראי על התשתיות מרק פול, שר הפנים אלכסיי גוז'ף וסגן שר התשתיות האחראי על התקשורת והדואר האוקה וויצ'יך.

השר אולמרט ציין בפגישותיו את רצונן של חברות ישראליות להשתלב בפרוייקטים עתידיים בפולין. ההנחה היא כי בשנים הקרובות תזרומנה השקעות רבות מצד האיחוד האירופאי לפולין בתחום התשתיות, איכות הסביבה ושדרוג טכנולוגיות.

שר הכלכלה הפולני, האוזנר, אמר כי הצטרפותה של פולין לאיחוד האירופאי מציבה אתגרים בתחום אבטחת הגבולות והצורך להתמודד עם איומי הטרור שלישראל ידע וניסיון רב בנושא.

עוד הוסיף שר הכלכלה הפולני כי בקרוב צפוייה להתקבל בפולין החלטה לגבי בניית שדה תעופה חדש שייבנה בעשור הקרוב וכי בכוונתה של פולין להעביר מידע לישראל על מנת לשלב חברות והון ישראלי בפרוייקט.

במהלך הביקור הושגה הסכמה לגבי מילוי המחוייבות של חברת "רפאל" לרכש גומלין בעיקבות עיסקה של אספקת ציוד ביטחוני בשווי של מאות מיליוני דולר. מדובר בעיסקה משמעותית אשר קודמה בשנים האחרונות והגיעה לכלל סיכום בשבועות האחרונים.

הנספח המסחרי של התמ"ת בפולין, רונן כץ, אמר כי בישראל תולים תקוות רבות בשוק הפולני ומקווים להדק את שיתופי הפעולה הכלכליים בין שתי המדינות לנוכח הצטרפות פולין לאיחוד האירופאי עוד השנה.

עוד הוסיף כץ כי פולין מביעה עניין רב בתעשייה הביטחונית הישראלית ובעיקר בטכנולוגיה לאבטחת גבולות, בין היתר בשל העובדה שפולין תהייה גבולה המזרחי של האיחוד האירופאי.

מדיווח שמסרו חברות במשלחת עולה כי אנשי עסקים בישראל רואים בפולין יעד השקעה נרחב בעיקר בשל הצטרפותה של פולין לאיחוד האירופאי כבר השנה, עד היום נאמדות השקעות של ישראלים בפולין במיליארד וחצי דולר במיוחד בתחום הנדל"ן והתשתיות.

נציגי חברת E.C.I ציינו במהלך הביקור כי החברה מתמודדת על 6 פרוייקטים של קידום תשתיות טלקומוניקציה דיגיטלית מול חברת הטלפוניה המקומית, וחברות החשמל והגז. היקף 6 הפרוייקטים שאמורים להסגר נאמדים בכ- 25 מליון דולר.

חברת "פנורמה" ליצור תוכנה, יצרנית התוכנה של מודיעין עיסקי וניהול, סגרה במהלך הביקור בפולין הסכם שיווק עם מפיץ מקומי למכירת התוכנה לחברות תקשורת פולניות, בנקים וחברות ביטוח.

חברת "גילת לווינים" נפגשה עם חברות פולניות אשר מודעות לטכנולוגיות שלה, החברה ציינה כי היא מביעה עניין רב בפוטנציאל הקיים בשוק הפולני הגדול בתחום זה.

חברת "חלל תקשורת – ספייסקום" קיימו מפגשים בפולין בנוגע להפצת אינטרנט לוויני בבתי ספר בפריפריה הפולנית באמצעות הלווין עמוס.