בעקבות דו"ח מבקר המדינה התאחדות חקלאי ישראל תקדם יוזמת חקיקה לביטול מועצת הצמחים

"דו"ח מבקר המדינה בנושא התנהלות משרד החקלאות והגופים הכפופים לו הוא אחד החמורים שפורסמו אי פעם על שר בישראל", כך אמר מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, יוסטה בלייר. "השר ישראל כ"ץ נושא באחריות אישית לכל מילה הכתובה בדו"ח וכל ניסיון מצידו לגלגל אותה לאחרים אינו מו


00:00 ,09.05.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, יוסטה בלייר: כספם של החקלאים אינו הפקר למימוש מטרות פוליטיות
 
"דו"ח מבקר המדינה בנושא התנהלות משרד החקלאות והגופים הכפופים לו הוא אחד החמורים שפורסמו אי פעם על שר בישראל", כך אמר מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, יוסטה בלייר. "השר ישראל כ"ץ נושא באחריות אישית לכל מילה הכתובה בדו"ח וכל ניסיון מצידו לגלגל אותה לאחרים אינו מוסיף כבוד לאיש".
 
"דו"ח המבקר, ובעיקר הביקורת החמורה על תפקוד מועצת הצמחים, מחזק את דעתנו שיש לבטל במהירות האפשרית את המועצה. מועצת הצמחים הפכה למכשיר המרכזי של שר החקלאות לתגמול אישים פוליטיים, מקורבים ובני משפחתם – כל זאת מהיטלים שמשלמים החקלאים בעל כורחם מתוך הכנסותיהם".
 
בלייר קרא לחקלאים "להצביע ברגליים" ולחתום על העצומה לחקיקה לביטול מועצת הצמחים. ליוזמה לביטול המועצה יש תומכים רבים במשרדי הממשלה ובכנסת. איש לא יוכל להתעלם מקריאה של אלפי חקלאים לשחרר אותם מעולה של מועצת הצמחים.
 
"הכספים שהחקלאים משלמים כהיטלים אינו הפקר ולא יתכן שהם ישמשו למימוש מטרות פוליטיות בידי חבורה שהשתלטה על נכסי החקלאים. אם לחקלאים אין שליטה מה נעשה עם כספם, אז מוטב שמועצת הצמחים תחדל להתקיים וכך תגדל היתרה הנשארת בידי החקלאים", הוסיף בלייר.
 
בלייר סיכם ואמר כי בשנים האחרונות סובלים החקלאים מירידה חריפה בהכנסותיהם וחגיגת המינויים שנערכת על חשבונם היא יריקה של שר החקלאות, ישראל כ"ץ, בפרצופם.