בססח תפצה יצואנים ישראלים שנפגעו מההוריקן "קתרינה" באיזור ניו-אורלינס

בססח, החברה הישראלית לביטוח אשראי, תפצה יצואנים ישראלים שנפגעו כתוצאה מסופת ההוריקן "קתרינה" אשר הרסה את העיר ניו-אורלינס וסביבתה במדינת לואיזיאנה.


00:00 ,30.10.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

בססח, החברה הישראלית לביטוח אשראי, תפצה יצואנים ישראלים שנפגעו כתוצאה מסופת ההוריקן "קתרינה" אשר הרסה את העיר ניו-אורלינס וסביבתה במדינת לואיזיאנה.
 
מדובר בעיקר ביצואנים בתחומי הכימיה והתעשיות הכבדות המבוטחים על ידי בססח בביטוח אשראי ואשר לקוחותיהם בארה"ב נפגעו קשות מההוריקן. כעת מתברר כי בעקבות הפגיעה, הם אינם עומדים בתשלום חובותיהם לספקים, ובכלל זאת ליצואנים הישראלים.
 
על פי בדיקה שערכה בססח בקרב לקוחותיה, היצוא הישראלי יצא "יבש" יחסית מההוריקן "קתרינה".  ההסבר לייצוא הישראלי הנמוך יחסית לאזור האסון  נעוץ בכך שכלכלת לואיזיאנה נשענת בעיקר על גידולים חקלאיים, תעשיית הנפט ותיירות, וענפים אלו אינם יעדים מובהקים של הייצוא הישראלי לארה"ב. הייצוא הישראלי לארה"ב  ממוקד באיזורי ההיי טק התעשייה והמסחר. בססח מעריכה כי הנזק של היצואנים הישראלים יסתכם במאות אלפי דולרים ספורים.
 
לדברי מנכ"ל בססח, דוד מילגרום, "בססח אינה מבטחת נזקי טבע, אך במידה שלקוח של יצואן ישראלי המבוטח על ידה נפגע מנזק טבע ואינו משלם כתוצאה מכך את התמורה ליצואן הישראלי -  בססח מכסה את ההפסד ליצואן. חלק מהיצואנים אינם מודעים לכך שגם לקוחות בעלי איתנות פיננסית גבוהה יכולים להיפגע כתוצאה מאיתני הטבע ולגרום בכך נזק כבד ליצואן. נתקלנו במצבים שכאלו גם בעת רעידת האדמה החזקה האחרונה שאירעה בתורכיה והחריבה מפעלים שהיו לקוחות של יצואנים ישראלים".