בססח תפעיל פוליסת ביטוח אשראי גלובאלית לחברות הבינ"ל הזרות הפועלות בישראל

המפקח על הביטוח באוצר אישר לראשונה לבססח להפעיל פוליסת ביטוח אשראי רב לאומיות שנחתמו בחו"ל לחברות זרות הפועלות בישראל, זאת באמצעות חברת יולר הרמס


00:00 ,21.04.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

המפקח על הביטוח באוצר אישר לראשונה לבססח להפעיל פוליסת ביטוח אשראי רב לאומיות שנחתמו בחו"ל לחברות זרות הפועלות בישראל, זאת באמצעות חברת יולר הרמס
 
לראשונה, המפקח על הביטוח אישר לבססח להפעיל פוליסת ביטוח אשראי גלובאלית עבור החברות הבינלאומיות הזרות הפועלות בישראל. מדובר בפוליסה הגלובאלית של Euler Hermes, מבטח האשראי הגדול בעולם, והמחזיק בשליש מהבעלות על בססח. בכך מצטרפת ישראל לכ-50 מדינות נוספות ברחבי העולם בהם פועלת הפוליסה הגלובאלית של יולר הרמס.
 
יולר הרמס נחשבת למבטח האשראי הגדול בעולם. לחברה, הפועלת בלמעלה מ-50 מדינות, נתח שוק של כ-36% משוק ביטוח האשראי העולמי עם ביטוח עסקאות בהיקף של כ-850 מיליארד אירו בשנה.  הפוליסה הגלובאלית של החברה מאפשרת להנהלה הראשית של קונצרנים בינלאומיים לחתום על הסכם ביטוח אשראי אחיד עבור כל החברות הבנות הפועלות במדינות השונות. בכך יכולות החברות לנצל את יתרון הגודל ולהשיג תנאי ביטוח משופרים עבור פעילותן בכל רחבי העולם. ביטוח האשראי מבטיח שהספק יקבל את כספו גם במידה שהלקוח אינו משלם כתוצאה מחדלות פירעון, קשיים כלכליים או אירוע פוליטי המונע תשלום.  יצויין כי עד כה לא הוכרה בישראל פוליסת סיכוני אשראי שנחתמה בחו"ל.
 
לדברי ניקולא דלזה, מנהל הפעילות הגלובאלית של יולר הרמס, "אישור המפקח על הביטוח בישראל יאפשר לחברות ענק זרות הפועלות בישראל להצטרף לכ-50 מדינות ברחבי העולם שמפעילות כיום ביטוח סיכוני סחר חוץ רב לאומי בתנאים משופרים".   לדבריו, הנהנות מאישור האוצר יהיו חברות ענק הפועלות בישראל בהיקף כולל של כ-4 מיליארד דולר ובכללן אינטל ישראל, קודאק ישראל, אורקל ישראל, סימנס ישראל ואחרות.
 
לדברי דוד מילגרום, מנכ"ל בססח, הפעלת ביטוח אשראי ייחודי לחברות רב לאומיות הפועלות בישראל, משתלב היטב בתהליך הגלובליזציה של המשק הישראלי ויוצר תנאים טובים יותר למשיכת חברות זרות לישראל.