בססח תבטח ליצואנים ישראלים גם עסקאות באשראי לטווח הבינוני

רון וייסברג, יו"ר בססח: הרחבת פעילות ביטוח האשראי של בססח גם לטווח הבינוני, תקל על היצואנים הישראלים בהשגת פתרונות המשלבים ביטוח אשראי ומימון העסקאות גם יחד ; העסקה הראשונה שבוטחה היא יצוא של ציוד תקשורת המיוצר על ידי חברת תקשורת ישראלית גדולה ללקוח בפילי


00:00 ,10.05.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
רון וייסברג, יו"ר בססח: הרחבת פעילות ביטוח האשראי של בססח גם לטווח הבינוני, תקל על היצואנים הישראלים בהשגת פתרונות המשלבים ביטוח אשראי ומימון העסקאות גם יחד ; העסקה הראשונה שבוטחה היא יצוא של ציוד תקשורת המיוצר על ידי חברת תקשורת ישראלית גדולה ללקוח בפיליפינים. תקופת האשראי היא כשנתיים וחצי

לראשונה בתחום ביטוחי האשראי ליצואנים ישראלים, שאינו במסגרת ממשלתית, בססח תחל לבטח גם אשראי לטווח בינוני של עד שלוש שנים. הביטוח לטווח הבינוני יתבסס על גיבוי של מבטחי המשנה של החברה, ובראשם חברת Swiss Re הנחשבת לאחד ממבטחי המשנה הגדולים והחזקים בעולם.

עסקאות באשראי לטווח בינוני, נחשבות למורכבות יותר מאלו של טווח אשראי קצר ומחייבות ניתוח סיכונים נרחב יותר בשל אי הוודאות הנובעת ממימד הזמן בעסקאות בינלאומיות מסוג זה. עד כה היצואנים הישראלים יכלו להשיג ביטוח אשראי לטווח הבינוני אך ורק במסגרת הביטוח הממשלתי וזאת למדינות מסוימות ובהתאם למגבלות שבהן פועלת הממשלה בתחום זה.

בססח – החברה הישראלית לביטוח אשראי מקבוצת הכשרת הישוב, מבטחת כיום עסקאות אשראי בהיקף מעל 5 מיליארד דולר לטווח קצר של עד שנה. באחרונה החליטו מבטחי המשנה של החברה להרחיב את ביטוח המשנה לבססח גם לעסקאות באשראי עד לטווח של שלוש שנים. הרחבת טווח הביטוח של מבטחי המשנה תאפשר, לראשונה, גם לבססח לבטח את היצואנים הישראלים בעסקאות אשראי לטווח של עד שלוש שנים.

לדברי רון וייסברג, יו"ר החברה, הרחבה זו תקל על היצואנים הישראלים בהשגת פתרונות המשלבים ביטוח אשראי ומימון העסקאות. לדבריו, העסקה הראשונה שבוטחה במסגרת זו הנה יצוא של ציוד תקשורת המיוצר על ידי חברת תקשורת ישראלית גדולה ללקוח בפיליפינים. היקף העסקה המבוטחת עומד על כמיליון דולר ותקופת האשראי מגיעה לשנתיים וחצי.

בססח, החברה הישראלית לביטוח אשראי, מקבוצת הכשרת היישוב, הנה מבטח האשראי מהגדולים בישראל. בססח מבטחת אשראי בהיקף של מעל 5 מיליארד דולר בשנה, כאשר מתוכם 4 מיליארד דולר בעסקאות סחר חוץ וכמיליארד דולר בשוק המקומי. בססח מבטחת אשראי ב – 111 מדינות ולה מעל 500 חברות ישראליות מבוטחות. לחברה שיתופי פעולה עם מבטחי משנה מובילים בעולם ובראשם Swiss Re השוויצרית.