בססח תבטח את כל המכירות באשראי של כי"ל בהיקף של 2 מיליארד דולר בשנה

בססח וכי"ל חתמו על עסקת ביטוח אשראי מהגדולות שנחתמו במשק;מילגרום: המתכונת החדשה והמורחבת של ביטוח האשראי תעניק לקבוצת כי"ל יתרונות רבים בניהול סיכוני האשראי ועלותם


00:00 ,02.02.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

בססח וכי"ל חתמו על עסקת ביטוח אשראי מהגדולות שנחתמו במשק;מילגרום: המתכונת החדשה והמורחבת של ביטוח האשראי תעניק לקבוצת כי"ל יתרונות רבים בניהול סיכוני האשראי ועלותם
 
בססח, החברה הישראלית לביטוח אשראי, מקבוצת הכשרת היישוב, נבחרה על ידי קבוצת כימיקלים לישראל (כי"ל) לבטח, החל מתחילת פברואר, את המכירות באשראי של כל החברות בקבוצה. מדובר באחת מעסקאות ביטוח האשראי הגדולות במשק והיא תכסה מכירות בהיקף שנתי של כשני מיליארד דולר.
 
קבוצת כי"ל הנה מהחברות המובילות בעולם בתחום האשלג, דשני פוספט וכימיקלים מיוחדים. בשנת 2005 החליטה הקבוצה לרכז את ביטוח האשראי של הקבוצה תחת מבטח אשראי אחד, תוך השגת יתרונות בריכוז ניהול סיכוני האשראי של הקבוצה וחיסכון משמעותי בעלויות הביטוח של הקבוצה.
 
במסגרת זו, תבטח בססח את כל המכירות באשראי של חברות הקבוצה בישראל, וביניהן מפעלי ים המלח, רותם אמפרט, תרכובות ברום, מפעל המגנזיום ודשנים וחומרים כימיים וכן את המכירות באשראי של חברות הקבוצה הפועלות בתחומי הדשנים והמוצרים התעשייתיים בהולנד, גרמניה, ספרד , בריטניה וארה"ב. עד היום ביטחה בססח רק חלק ממכירות הקבוצה ובעיקר את מכירות החברות הישראליות.
 
ביטוח האשראי מבטיח כי כי"ל תקבל את התשלום עבור מכירותיה באשראי, גם במקרה שהלקוח לא ישלם את התמורה בשל פשיטת רגל, קשיים כלכליים או אירוע פוליטי המונע ממנו את האפשרות לשלם התמורה.
 
תכנית ביטוח האשראי של בססח מגובה על ידי מבטחי המשנה החזקים והמובילים בעולם, בראשות Swiss Re- מבטח המשנה הגדול בעולם בתחום ביטוח האשראי, שמלווה את בססח מאז 1992.
 
לדברי דוד מילגרום, מנכ"ל בססח, "מדובר בביטוח אשראי בהיקף רחב ביותר. המבנה הביטוחי שבססח תפעיל החל מראשית פברואר, יעניק לקבוצת כי"ל יתרונות רבים בין השאר בניהול סיכוני האשראי ובעלותם. במסגרת זו יבואו גם לידי ביטוי הניסיון הרב של בססח בביטוח סיכוני סחר חוץ ורמת השירות הגבוהה. לדברי מילגרום, בססח תעמיד לרשות החברות הבנות בארץ ובחו"ל מערכת מידע מתקדמת ומקוונת (On- Line) שתאפשר למבוטחים להיות בקשר רציף עם בססח 24 שעות ביממה ומכל מקום בעולם ולזכות ברמת השירות הגבוהה ביותר".
 
בססח, החברה הישראלית לביטוח אשראי, מקבוצת הכשרת היישוב, מבטחת אשראי ב – 114 מדינות ולה כ- 500 חברות ישראליות מבוטחות.