בססח מתריעה: גידול חד של 39% בהיקף פשיטות הרגל בארה"ב

מנכ"ל בססח דוד מילגרום: היצואנים הישראלים צפויים להיפגע מהגידול בהיקף פשיטות הרגל בארה"ב, בראש ובראשונה בכך שחלק מלקוחותיהם בארה"ב לא יעמדו בפירעון חובותיהם


00:00 ,27.07.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל בססח דוד מילגרום: היצואנים הישראלים צפויים להיפגע מהגידול בהיקף פשיטות הרגל בארה"ב, בראש ובראשונה בכך שחלק מלקוחותיהם בארה"ב לא יעמדו בפירעון חובותיהם
 
בססח, החברה הישראלית לביטוח אשראי, הוציאה היום ללקוחותיה המייצאים לארה"ב התרעה על גידול חד בהיקף פשיטות הרגל בארה"ב ועל הגידול הצפוי, כתוצאה מכך, בהיקף החובות שבסיכון. בהתרעה שהוציאה חברת ביטוח האשראי הגדולה בישראל, מזהירה בססח כי היקף פשיטות הרגל לארה"ב צפוי אף לגדול ברבעונים הבאים. היקף הייצוא הישראלי לארה"ב צפוי לעבור השנה את רף ה-10 מיליארד דולר.
 
על פי ההתרעה שהוציאה בססח, היקף פשיטות הרגל של חברות בארה"ב בארבעת הרבעונים האחרונים גבוה ב-39% לעומת היקף פשיטות הרגל בארבעת הרבעונים בשנה הקודמת, וקיים גידול רצוף בהיקף פשיטות הרגל בארה"ב בחמשת הרבעונים האחרונים. נתוני בססח, נשענים, בין השאר, על ניתוח חברת Euler Hermes שהינה חברת ביטוח האשראי הגדולה בעולם ומבעלי בססח. ריבוי פשיטות רגל החל בענף הנדל"ן והקמעונות, אך כיום הגידול מאפיין את מרבית הענפים במשק האמריקאי, למעט ענף הכימיה והתרופות.
 
על פי כלכלני בססח, לאחרונה פורסם מחקר חדש של ה-Federal Reserve האמריקאי ולפיו עליית המרווח הבנקאי לחברות בשיעור של 20% מתבטאת בעלייה של 6% בהיקף פשיטות הרגל בתוך 3 רבעונים. בבססח אומרים כי מאחר שבאפריל השנה עלה המרווח הבנקאי לחברות בארה"ב בשיעור חסר תקדים של 63.6%, צפוי גל נוסף של פשיטות רגל בארה"ב כבר מהרבעון הקרוב.
 
לדברי דוד מילגרום מנכ"ל בססח, הלחץ הפיננסי על חברות אמריקאיות מצטרף לקשיים נוספים שהחברות האמריקאיות מתמודדות מולם בימים אלו, כגון עליית מחירי האנרגיה, עליית מחירי חומרי גלם נוספים וירידה בביקושים למוצרים. "היצואנים הישראלים צפויים להיפגע מהגידול בהיקף פשיטות הרגל בארה"ב, בראש ובראשונה בכך שחלק מלקוחותיהם בארה"ב לא יעמדו בפירעון חובותיהם", אומר מילגרום. לדבריו, מצב היצואנים לארה"ב בימים אלו מאוד מורכב ועליהם להתמודד גם עם חולשת הדולר וגם עם לקוחות שאינם משלמים בשל חדלות פירעון או קשיים כלכליים.