בססח: ישראל מובילה במספר ימי האשראי של ספקים ללקוחותיהם

מילגרום: ימי האשראי הארוכים הגדילו פי שניים את הביקוש לתכנית מימון משותפת לבססח ולבנקים הגדולים להיקף של כמיליארד ₪ במחצית הראשונה של 2005


00:00 ,31.07.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

מילגרום: ימי האשראי הארוכים הגדילו פי שניים את הביקוש לתכנית מימון משותפת לבססח ולבנקים הגדולים להיקף של כמיליארד ₪ במחצית הראשונה של 2005.
 
על פי נתוני בססח, משך ימי האשראי הניתן לעסקים בישראל גבוה מהנהוג במערב אירופה ועומד על כ–92 יום בממוצע. נתון זה כולל את ימי האשראי המוסכמים ואת הפיגורים בתשלום. מדובר במספר גבוה גם ביחס לאיטליה, הנחשבת למדינה המערבית בה מספר ימי האשראי הוא הגבוה ביותר – 87 יום, וגבוה בצורה ניכרת משאר מדינות מערב אירופה כמו צרפת (59 ימים), בלגיה (56 ימים), בריטניה (54 ימים) גרמניה (42 ימים) ושוויץ (43 ימים).
 
בבססח גורסים כי ימי האשראי הארוכים בישראל מתבטאים במצוקה מימונית של חברות רבות הנאלצות לספוג את עלויות הייצור ועלויות האשראי, בטרם קיבלו את כספם מהלקוח.
 
לדברי דוד מילגרום, מנכ"ל בססח, ימי האשראי הארוכים הגדילו פי שניים את הביקוש לתכנית מימון משותפת לבנקים ולבססח להיקף של כמיליארד ₪ במחצית הראשונה של 2005. התכנית המשותפת פועלת בשנה האחרונה עם בנק הפועלים, לאומי, "Uבנק" וכן וגופי מימון חוץ בנקאיים.
 
לדבריו, תכנית המימון מאפשרת לספק המבוטח על ידי בססח לקבל מיידית מהבנק את התשלום עבור העסקה, מבלי להמתין לקבלת התשלום מהלקוח, בארץ או בחו"ל, כאשר ביטוח האשראי של בססח מהווה בטוחה מול הבנק המממן ומבטיחה כי הבנק יקבל את כספו גם במקרה שהלקוח בארץ או בחו"ל יקלע לקשיים כלכליים ואף לפשיטת רגל. התוכנית מאפשרת הרחבת מסגרת האשראי של המבוטח בבנק.