בססח: חשש לפגיעה ביצואנים ישראלים עקב המהומות בקניה

מנכ"ל בססח דוד מילגרום: הפגיעה עשויה להיגרם דווקא בתקופה של גידול חד בייצוא למדינה


00:00 ,13.01.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל בססח דוד מילגרום: הפגיעה עשויה להיגרם דווקא בתקופה של גידול חד בייצוא למדינה
 
המהומות בקניה ומלחמות הרחוב עלולות לפגוע ביצואנים הישראלים למדינה זו. כך מזהירים היום בבססח, החברה הישראלית לביטוח אשראי. בבססח אומרים כי הפגיעה עלולה להיגרם דווקא בתקופה בה חל גידול חד בייצוא הישראלי לקניה. בשנת 2006 עמד היקף הייצוא הישראלי למדינה על כ- 48 מיליון דולר ובשנת 2007 נרשם גידול חד של כ - 50% בהיקף היצוא הישראלי לקניה אשר יגיע לכ - 70 מיליון דולר.
 
קניה הינה אחת המדינות המרכזיות באפריקה ונחשבה עד כה לאחת היציבות ביבשת. במדינה חיים כ – 35 מליון אזרחים וכלכלתה משפיעה רבות על מדינות נוספות באפריקה. המהומות האלימות במדינה פרצו בסוף דצמבר עקב האשמות לפיהן הנשיא מואי קיבאקי נבחר לתפקיד בדרכים לא כשרות. הקרע הפוליטי הפך לעימותים בין-שבטיים במדינה , כשבני שבטו של הנשיא קיבאקי, הקיקויו, מותקפים על ידי תומכיו של המועמד לנשיאות ריילה אודינגה משבט הלואו. כתוצאה ממהומות הדמים למעלה מ – 250,000 תושבים נעקרו מבתיהם ומאות נהרגו.
 
בבססח אומרים כי המהומות הביאו לשיתוק של הכלכלה בקניה, כאשר מרבית העסקים במדינה נסגרו מחשש לפגיעה בהם וממחסור חמור בעובדים. החשש הכבד במדינה הוא מהתמשכות המהומות ומפגיעה כלכלית שתשפיע על היציבות הכלכלית לאורך זמן, גם לאחר שוך המהומות. תחומי הייצוא העיקריים של ישראל לקניה הם: תקשורת, כימיה, דשנים ותחום הפרמצבטיקה.
 
דוד מילגרום, מנכ"ל בססח ציין כי ביטוח בססח ליצואנים מכסה גם סיכונים פוליטיים מסוג אלו שמתרחשים כיום בקניה כך שחלק מהיצואנים מוגנים מפני נזקים אפשריים.