בססח חוזרת לבטח יצואנים ישראלים לארגנטינה

ההחלטה על החזרה לביטוח האשראי של יצואנים ישראלים התקבלה במשותף עם מבטחי המשנה של החברה, בעקבות השיפור במצב הכלכלי במדינה. ביטוח האשראי יתמקד בענפי הייצוא העיקריים של יצואנים ישראלים לארגנטינה: כימיקלים ודשנים, פרמצבטיקה, תקשורת ומוצרי השקיה


00:00 ,09.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

זאת בעקבות השיפור במצב הכלכלי במדינה ובעקבות דרישת היצואנים; מילגרום: על אף השיפור במצב הכלכלי , מוגדרת ארגנטינה על ידי בססח ברמת סיכון גבוהה
 
בססח, החברה הישראלית לביטוח אשראי מקבוצת הכשרת היישוב, הודיעה היום כי היא חוזרת לבטח יצואנים ישראלים לארגנטינה. ההחלטה על החזרה לביטוח האשראי של יצואנים ישראלים התקבלה במשותף עם מבטחי המשנה של החברה, בעקבות השיפור במצב הכלכלי במדינה. ביטוח האשראי יתמקד בענפי הייצוא העיקריים של יצואנים ישראלים לארגנטינה: כימיקלים ודשנים, פרמצבטיקה, תקשורת ומוצרי השקיה.
 
כזכור, בשנת 2001 פקד את ארגנטינה משבר כלכלי מהחמורים בתולדותיה והמדינה הגיעה למצב של חדלות פירעון והפסיקה לשלם ריביות על אג"ח לנושים חיצוניים. כתוצאה מכך נרשמה ירידה של מעל 10% בתל"ג וחברות רבות במדינה הגיעו לפשיטת רגל. בעקבות צעדי חירום של הממשלה החל שיפור במצב הכלכלי במדינה ובשבוע שעבר הודיע נשיא ארגנטינה כי הושג הסדר המתייחס לכ – 75% מחובותיה.
 
בעקבות המשבר החריף חלה ירידה חדה בהיקפי הייצוא הישראלי לארגנטינה מהיקף של כ– 61 מליון דולר ב- 2001 לרמת שפל של כ– 15 מליון דולר בלבד ב– 2002. בעקבות השיפור במצב הכלכלי במדינה, גדל בהדרגה גם הייצוא הישראלי לארגנטינה והוא עמד על כ– 31 מליון דולר ב– 2003 ועל כ– 55 מליון דולר ב – 2004.
 
בעקבות השיפור במצב הכלכלי בארגנטינה ובעקבות הביקוש הגובר לביטוח אשראי מצד יצואנים ישראלים לארגנטינה, החליטה בססח, בגיבוי מבטחי המשנה, לחזור ולבטח יצוא ישראלי למדינה זו.
 
לדברי דוד מילגרום, מנכ"ל בססח, לאחר פיילוט קצר שנעשה ב – 2004 החליטה החברה להגדיל את הכיסוי הביטוחי ליצואנים הישראלים ולאפשר בכך ביטוח עסקאות ייצוא בהיקף של כ – 40 מליון דולר בשנת 2005. לדבריו, עיקר הגידול בביקוש לביטוח אשראי של יצואנים ישראלים למדינה הוא בתחומי התקשורת והדשנים ובתחומי הייצוא המסורתיים למדינה: פרמצבטיקה וכימיקלים.
 
לדברי מילגרום, למרות השיפור הכלכלי במדינה, ארגנטינה נחשבת עדיין כמדינה לא יציבה ומסוכנת ליצואנים ועדיין ישנו חשש לקשיים כלכליים ולאי תשלום מצד לקוחות מקומיים. מילגרום צופה כי המשך השיפור הכלכלי והיציבות הכלכלית בארגנטינה, יגדיל את היצוא הישראלי למדינה זו, וכבר בשנת 2005 היצוא צפוי לעבור את היקף היצוא בשנת 2001 לפני המשבר.
 
בססח, החברה הישראלית לביטוח אשראי, מקבוצת הכשרת היישוב, מבטחת אשראי בהיקף של מעל 6 מיליארד דולר בשנה, כאשר מתוכם מעל 5 מיליארד דולר בעסקאות סחר חוץ וכמיליארד דולר בשוק המקומי.