בססח: היקף החובות שבפיגור ליצואנים עומד על כ-275 מיליון דולר

מנתוני בססח עולה כי התחומים עם היקף הפיגורים הגדול ביותר הם ההייטק והתקשורת (80 מיליון דולר), הכימיה (כ-45 מיליון דולר), הגומי והפלסטיק (כ-40 מיליון דולר). החברה השיקה שירות גבייה חדש ליצואנים הישראלים


00:00 ,22.10.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

מנתוני בססח עולה כי התחומים עם היקף הפיגורים הגדול ביותר הם  ההייטק והתקשורת (80 מיליון דולר), הכימיה (כ-45 מיליון דולר), הגומי והפלסטיק (כ-40 מיליון דולר). החברה השיקה שירות גבייה חדש ליצואנים הישראלים
 
היקף החובות שבפיגור מהותי (מעל 30 יום) ליצואנים ישראלים עומד על כ-275 מיליון דולר. כך עולה מסיכום נתוני הרבעון השלישי שנערך בבססח, החברה הישראלית לביטוח אשראי. מדובר בימי פיגור מעבר לתנאי האשראי המוסכמים בין היצואנים הישראלים לבין לקוחותיהם בחו"ל.
 
מנתוני בססח עולה כי התחומים עם היקף הפיגורים הגדול ביותר הם  ההייטק והתקשורת (פיגורים של כ-80 מיליון דולר), הכימיה (היקף פיגורים של כ-45 מיליון דולר), הגומי והפלסטיק (היקף פיגורים של כ-40 מיליון דולר).
 
בבססח אומרים כי אחת הבעיות המרכזיות של היצואנים הישראלים היא הקושי בגביית חובות מלקוחות בחו"ל, ומוסיפים כי הריחוק של היצואן מהלקוחות שלו בחו"ל מחייב הפעלת עורכי דין מקומיים  במסגרת התנהלות משפטית ארוכה, שלא תמיד מניבה תוצאות חיוביות.
 
על רקע היקף הפיגורים הגדול הודיעה בססח על השקת שירות גביה חדש ליצואנים הישראלים המבוסס על שיתוף הפעולה בין בססח לבין  יולר הרמס, חברת ביטוח האשראי הגדולה בעולם, שרכשה לאחרונה שליש ממניות בססח. במסגרת שיתוף הפעולה בססח ויולר הרמס, יבצעו במשותף את הגביה עבור היצואנים הישראלים תוך שימוש במערך הגביה הבינלאומי של יולר הרמס. 
 
לדברי דוד מילגרום, מנכ"ל בססח, הדומיננטיות של יולר הרמס בתחום ביטוח האשראי בעולם ומערך הגביה שהקימה, הינם נכס רב ערך ליצואן הישראלי. העוצמה שיש ליולר הרמס כמבטח האשראי הגדול בעולם אל מול עשרות מיליוני חברות ברחבי העולם שזוכות מיולר הרמס לכיסוי ביטוחי, מאפשרים גבייה אפקטיבית ביותר המתבטאת בזמנים קצרים יחסית ובעלות נמוכה. בססח – שהחל מחודש יוני הינה חלק מקבוצת יולר הרמס, תקשר בין היצואן הישראלי לבין רשת הגבייה הגלובלית של יולר הרמס ותשפר בכך את מצב היצואנים.