בססח: הייצוא הישראלי לברזיל צפוי לגדול בעקבות שינוי חוק פשיטות הרגל במדינה

שינוי חוק פשיטות הרגל בברזיל צפוי להשפיע על היצואנים הישראלים למדינה ולהגדיל את היקפי הייצוא הישראלי לברזיל. כך מעריכים היום בבססח, החברה הישראלית לביטוח אשראי מקבוצת הכשרת היישוב


00:00 ,23.06.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

שינוי חוק פשיטות הרגל בברזיל צפוי להשפיע על היצואנים הישראלים למדינה ולהגדיל את היקפי הייצוא הישראלי לברזיל. כך מעריכים היום בבססח, החברה הישראלית לביטוח אשראי מקבוצת הכשרת היישוב.

החוק החדש שנכנס לתוקפו, לאחר 11 שנות דיון בקונגרס הברזילאי, יקל על חברות ברזילאיות הנתונות בקשיים כלכליים להיכנס להקפאת הליכים בחסות בית המשפט, במטרה לנסות להשתקם.
 
היקפו של הייצוא הישראלי לברזיל הוא הגדול ביותר מבין כל מדינות דרום אמריקה ועמד ב-2004 על כ–500 מליון דולר, רובו בענפי הכימיה, מינרלים וציוד חשמלי.
 
החוק שהיה נהוג במדינה עד כה, הקשה מאוד על שיקום חברות  שנקלעו למצוקה כלכלית ולמעלה מ – 80% מהן נסגרו בסופו של דבר מבלי לפרוע את מרבית חובן.
 
בבססח צופים כי החוק החדש יאפשר למערכת הבנקאית להגדיל את היקף האשראי לחברות ברזילאיות ולגרום לאורך זמן להפחתת שיעור הריבית הגבוה כיום בברזיל. יתכן גם שמשקיעים זרים ירכשו חברות בקשיים במטרה לשקמן במסגרת החוק ולהשביח את ערכן.
 
לדברי דוד מילגרום, מנכ"ל בססח, מגמות אלו צפויות להרחיב את פעילות החברות הברזילאיות, ובעקבות זאת יגדל גם הייצוא הישראלי לברזיל. "עם זאת" אומר מילגרום,  "צפוי כי חברות רבות יותר מבעבר יפנו בעת קשיים כספיים להגנת בית משפט לצורך הקפאת הליכי הנושים במסגרת החוק החדש, כפי שעשתה השבוע חברת התעופה הברזילאית  "ואריג" (Varig), וראוי כי יצואנים ישראלים לברזיל ייקחו זאת בחשבון".
 
"ואריג" קיבלה השבוע צו הקפאת הליכים מבית המשפט בשל קשייה לפרוע חובות בסך 2.8 מיליארדי דולר. "ואריג" הנה חברת התעופה הגדולה ביותר באמריקה הלטינית והיא אחראית למרב הטיסות מברזיל ואליה. החברה קיימת 78 שנה והיא החברה הברזילאית הראשונה שפעלה במסגרת חוק פשיטות הרגל החדש בברזיל.