בססח הופכת לציבורית – תיסחר בבורסה החל ממחר

הכשרת היישוב החזקות ביטוח רושמת את בססח למסחר בבורסה;רון ויסברג, מנכ"ל הכשרת הישוב החזקות ביטוח ויו"ר בססח: מטרת הרישום למסחר של בססח בבורסה היא בראש ובראשונה הקטנת המנוף הפיננסי של הכשרת היישוב החזקות ביטוח, שבאמצעותו נרכשה, בין היתר גם בססח, וזאת בהתאם


00:00 ,09.10.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

הכשרת היישוב החזקות ביטוח רושמת את בססח למסחר בבורסה;רון ויסברג, מנכ"ל הכשרת הישוב החזקות ביטוח ויו"ר בססח: מטרת הרישום למסחר של בססח בבורסה היא בראש ובראשונה הקטנת המנוף הפיננסי של הכשרת היישוב החזקות ביטוח, שבאמצעותו נרכשה, בין היתר גם בססח, וזאת בהתאם לתוכנית האסטרטגית של הכשרת הישוב החזקות ביטוח
 
הכשרת הישוב החזקות ביטוח רושמת את בססח – החברה הישראלית לביטוח אשראי, למסחר בבורסה בת"א. הכשרת היישוב פירסמה לפני כעשרה ימים את התשקיף ובססח תחל להיסחר מחר, יום שני 10/10/05. רישומה למסחר של בססח הינה חלק מתוכניתה האסטרטגית של הכשרת היישוב החזקות ביטוח לצמצם את המנוף הפיננסי שבאמצעותו נרכשה בשעתו בססח.
 
במסגרת הרישום למסחר בבורסה מתכוונת הכשרת היישוב החזקות ביטוח למכור לציבור כ-20% מאחזקתה בחברה לפי שווי חברה שבין 67 ל-72 מיליוני ₪. שווי זה מבטא מכפיל של 1.5 על ההון ו- 9 על הרווח. מדובר בנתונים המקובלים בענף הביטוח.
 
הפיכתה של החברה לציבורית משתלבת בתכנית האסטרטגית של הכשרת היישוב החזקות ביטוח, שתחילתם הקמת חברת "אשור" (ביטוח אשראי בשוק המקומי), רכישת בססח מהממשלה, שינוי המערך הניהולי של החברה, הגדלת ההון על ידי גיוס שטרי הון, דירוג החברה בדירוג גבוה, וכעת, הפיכתה לחברה ציבורית.
 
לדברי רון ויסברג, יו"ר בססח ומנכ"ל הכשרת היישוב החזקות ביטוח, החברה עמדה בכל היעדים האסטרטגיים שהציבה לעצמה וכעת המהלך הטבעי הוא הפיכתה לציבורית. לדברי ויסברג, עיתוי ההנפקה כעת נובע מהתאמה בין רצון חברת ההחזקות להקטין את המנוף הפיננסי שבאמצעותו נרכשה החברה, ובין מצב שוק ההון.
 
"נראה לנו היום ששוק ההון מכיר את החברה ומבין את פעילותה ואיכויותיה. בנוסף, השוק יודע להעריך היום את יציבותה של החברה ואת מגמת העלייה הברורה בהיקפי פעילותה, כפי שהדבר בא לידי ביטוי גם בדירוג הגבוה לו זכתה. שוק ההון נוכח כי כל התכניות שפרסמנו במהלך השנים על יעדי החברה הושגו במלואם וכעת ניתן לתמחר אותה במחיר ההולם את ביצועיה". לדברי ויסברג, ברמת הבעלים, בנוסף להקטנת המינוף, מטרת ההנפקה היא גם לבסס את בססח כחברה ביטוח אשראי מובילה בעלת נגישות לשוק ההון.
 
לגבי יעדיה הבאים של בססח, וייסברג אומר כי היעד המרכזי של החברה הוא להגיע להיקף ביטוחי של כ – 10 מיליארד דולר בטווח של 3-5 שנים. בנוסף, החברה תתמקד בהרחבת סל המוצרים הנלווים אותם היא מציעה למבוטחיה ובראשם ביסוס החברה כציר מרכזי בתחום המימון הבנקאי, והחוץ בנקאי, בהסתמך על פוליסות ביטוח האשראי של בססח.